Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C5 II Kombi

Jacek, 12 lat temu
Silnik 2.0 HDi 136KM 100kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 225 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Citroen C5 II Kombi 2.0 HDi 136KM 100kW 2004-2008 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Latający dywan. Mięciutko i pewnie. Taki mix sprzecznośi.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Tempomat raz działał raz nie. Dopiero jak padł ogranicznik (włącznik \"boost: przy pedale ) to się.. sam naprawił!
4,0
Całokształt
To moje 16 auto (min. VW Passat, Polo, Nissan Primera, Toyota Carina II, Xsara, Xsara Picasso, Mitsubishi Galant). Genialne zawieszenie, zadziwiająco trwałe wnętrze, komfort za w sumie śmieszne pieniądze.
Wrażenia
4,0
Silnik
grubo ponad 200 tys i nic. Zeszłej zimy przy -25 st trochę musiałem pokręcić zanim odpalił, ale okazało się że jeden z wtryskiwaczy najlepsze lata ma już za sobą. Za to mam nowe świece żarowe... ZERO zużycia oleju a właśnie wróciłem z wakacji z czego 2500 km po autostradach.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjnie i cicho choć wrzucanie jak kijem w glinie - bez klinięcia. Dwumasa hałasem prosi o wymianę od...25 tys czyli od czasu jak kupiłem.
5,0
Układ jezdny
Wszystkim bojącym się hydrauliki powiem jedno - wiem że ją mam bo mam magiczny guzik. Absolutnie bezproblemowa, ale fakt że auto mam 100% bezwypadkowe.
Komfort
3,0
Widoczność
Tak sobie. Przednie słupki grube i mocno pochylone-rowerzysta się może schować tak ze trzeba uważać. Do tyłu jak w tunelu. Bez czujników bieda.
4,0
Ergonomia
Po lekkim przerażeniu ilością guziczków na panelu środkowym, po chwili wszystko okazuje się logiczne. Wysepki pod kierownicą do sterowania tempomatem/radiem lepsze niż na kierownicy. Fatalne i niepewne miejsce na kubki. Kawą zalałem guzik podnoszenia... Do szału może doprowadzić że samochód chce być mądrzejszy od właściciela. Pakujesz bagażnik po zmierzchu i lampka gaśnie co kilka minut... Żeby ją włączyć trzeba zamknąć i otworzyć. Exonomy mode sucks!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Cicha i skuteczna. Ale sterowanie klawiszami to przerost formy nad treścię .
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kraków -Dubrownik na raz (15 godz) bez bólów kręgosłupa (48 lat). Z przodu po królewsku choć lewy podłokietnik (w boczku drzwi) za daleko. Z tyłu za mną (181 cm) znośnie ale bez szaleństw. Bagażnik 560 i rozwijana siatka - można zapakować wszystko! Schowek ogromny i mnóstwo schoweczków,
3,0
Wyciszenie
Moja stała prędkość na autostradzie to 160. Spokojnie można rozmawiać albo drzemać (byle nie za kółkiem).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trasa Kraków-Dubrownik przez Czechy, Austrię i Słowenię - 1450 km z czego po autostradach. Tempomat na 160 (jakieś 60% trasy), czasem 140 (jakieś 35% trasy) pod koniec 180(jakieś 5%). Do tego ok 800 km włóczęgi po lokalnych drogach w normalnym tempie. Srednie spalanie z całej trasy - 6,9l. (3 osoby + bagaż po dach)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Gdyby nie drobiazgi... Listwy zgarniaczy przy oknach mają aluminiowe wkładki i robią się purchle. Tico nie mają tego problemu! Szyba (P. tył) spadła z mocowania, wycieraczka tylna się zaciera razem z zamkiem otwierania tylnej szyby (900zł!). Ograncznik prędkości mi nie działa przez durny wyłącznik z pedale gazu co robi \"klik\".Ale wymienić trzeba cały pedał więc olewam.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto kupiłem z 200 tys przebiegu kilkoma rzeczami które poprzedni właściciel \"zostawił\" następcy. Po 25 tys zostało koło 2 masowe (2600 ze sprzęgłem i wymianą - zaczekam jak jeszcze bardziej będzie się domagać wymiany :). Żywotne i najbardziej kosztowne elementy na razie bez zarzutu.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen C5 II Kombi