Fatalnie. Nigdy więcej Citroena C5. Szkoda wydawać pieniądze na auto, które nie da się usprawnić na okres dłuższy niż 2 miesiące! Dołożyłem kilkanaście tysięcy i sprzedałem. Nie chcę o tym aucie już pamiętać.
Wrażenia
4,0
Silnik
Ciągnie od około 2000 obr/min. Problem z filtrem FAP pomimo jeżdżenia tylko na trasach - i znowu do serwisu i koszty. Nie bierze oleju. Głośność umiarkowana. Zużycie paliwa przy moim stylu jazdy: 5.6 l/100km wg. komputera. Ale zaniża o jakieś 0.3-0.4 litra.
4,0
Skrzynia biegów
Wszystkie biegi wchodzą bardzo poprawnie.
4,0
Układ jezdny
Zepsuła mi się kula przednia po 70.000km. Wymiana obu - pierwsze koszty. Przy 80.000 wymiana łożysk z tyłu - następne koszty. Cykanie przy hamowaniu - TTTM, ale nie wiadomo dlaczego.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra, choć boczne lusterka mogły by być ciut większe. Czujniki cofania bardzo przydatne - jak były sprawne - dwa do wymiany - koszty. Walnął żarnik ksenonu przy 80.000km - koszty, bo wymiana obu.
4,0
Ergonomia
Świetne podłokietniki dla każdego z przodu. Kabina i deska bardzo ładne.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Żadnych uwag negatywnych. Działa bardzo poprawnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zadowalająco dla 4 osób i na długie trasy.
4,0
Wyciszenie
Szyby wielowarstwowe.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa bardzo przyzwoite. Silnik nie zużywa kropli oleju, nic nie dolewałem. Serwis u mechanika od Citroenów - koszty akceptowalne tylko za często!!!
3,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem używane za 50% wartości. Sprzedałem za średnią cenę transakcyjną tego rocznika. Sprzedałem w dobrym stanie, ale nowy nabywca pewnie będzie ładował kasę w ten złom tak jak ja to robiłem. Nie zazdroszczę.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
No to wymieniłem:
żarnik ksenonu, kule przednie, łączniki stabilizatora, czujniki cofania, żarówki świateł pozycyjnych, górna lampa stopu, sterowanie szyby w klapie tylnej i jeszcze kilka elementów, o których nie chcę pamiętać. KOSZMAR finansowy! Co kilka tys. kilometrów wizyta w serwisie.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymieniłem przekładnie kierowniczą po 110.000 km!
Zapchany filtr FAP. Szarpanie na niskich biegach. Mało stabilna jazda na wprost nikt nie wiedział dlaczego. Auto samo się podnosiło i opadało na postoju. No jaja jak berety!!
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 136KM 100kW
[l/100km]