Zawieszenie
: Poza wymianą o-ringa na jednym z siłowników do tej pory nic nie musiałem robić.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Palące sięczęsto żarówki
Inne
: Problemy z klimatyzacją
Inne
: Ogólnie koszty naprawy (brak zamienników)
5,0
Całokształt
Autko sprawuje się rewelacyjnie. Poza płynami eksploatacyjnymi w zasadzie nic nie robiłem. Miałem pewne usterki na początku, które były wynikiem wadliwego serwisowania poprzednio. Po usunięciu usterek nic się dalej z tym nie dzieje.
Wrażenia
5,0
Silnik
Turbina robiona dopiero przy około 300 tys. kilometrów.
5,0
Skrzynia biegów
Nic do tej pory nie robiłem.
5,0
Układ jezdny
Wymiana podstawowych elementów, jak końcówki drążków, tarcze hamulcowe itp.
Komfort
4,0
Widoczność
Trochę duże słupki utrudniają widoczność, poza tym dla tej długości auta obowiązkowo czujniki parkowania przód, tył i można jeździć na centymetry :)
4,0
Ergonomia
Przydałoby się trochę więcej możliwości regulacji kierownicy. Poza tym wszystko jest pod ręką, więc nie rozprasza kierowcy podczas jazdy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak wszystko sprawne to jest dobrze. Utrudniona wymiana filtra kabinowego. Mogą się psuć mechanizmy sterowania nawiewami.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nic dodać nic ująć. Przestrzeni w tym aucie nie brakuje dla nikogo. Nawet mój pies ma swoje miejsce na pace.
4,0
Wyciszenie
Po 400 tys. kilometrów przejechanych i kilku wizytach u mechaników trochę wykładziny wyciszające przestrzeń silnika się zużyły, ale w dalszym ciągu jest OK. inne silniki już klekoczą z tą liczbą kilometrów, mój dalej szumi.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dla tej masy auta najlepszym wyborem jest jednostka 2.0 - stwierdzam po czasie. Nie mniej jednak 1.6 też daje radę i nie jest źle. Przy tak zwanym "emeryt mode" można zrobić nawet około 1500 kilometrów na baku, ale w normalnym trybie użytkowania (głównie trasa) 1200 km, przy mieszanym około 1000 km. Policzcie sobie sami czy to jest OK.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niestety cena jest dość wysoka, ale oferowany komfort nie ma porównania z innymi markami samochodów tej klasy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Usterki się pojawiają, np. problem producenta (lecz serwis w Polsce tego nie uznaje) z otwieraniem szyby na tylnej klapie. Dodatkowym problemem w tych autach jest oświetlenie. Kiedyś wymieniałem średnio co miesiąc / dwa żarówki drogowe bo się paliły. Po wymianie postojówek na ledowe problem prawie znikną. Wymieniam co około 6 miesięcy.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Gdyby nie partacze z poprzedniego serwisu to nie wiem czy bym to zauważył. Na skutek ich działań nastąpiły problemy z turbiną, sprzęgłem na kole alternatora. Dodatkowo z poważniejszych wymian musiałem wymienić wentylator chłodnicy (co trochę kosztuje, a nie ma zamienników).
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 HDi 109KM 80kW
[l/100km]