"Dobrze" tylko za trochę duże skoki dźwigni. poza tym ok
5,0
Układ jezdny
Chce się jechać i jechać...
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Rewelacja!
4,0
Wyciszenie
No cóż, to przecież diesel, musi trochę pomruczeć...
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trasa ostatniego testu: 4320km latem (z tego ok. 3800km autostradami), Niemcy i Francja, bagażnik i średnia trumienka na dachu załadowane na max. + 4 dorosłe osoby na pokładzie, auto z przebiegiem 173000km na starcie, klima włączona na ok. 50% trasy, mam duży staż jako kierowca - styl jazdy "mocno spokojny", z wszystkimi technikami służącymi ekonomice, choć z pewnością nie powolny (tempomat gdzie tylko można na 130). Najczęściej średnie spalanie wynosiło 7,0 (długie przebiegi autostradą z prędkością stałą 130) - to kilka razy zmierzone przy metodzie napełniania zbiornika pod korek. I tu ciekawostka: w moim aucie komputer zawsze pokazuje równo o 20% więcej niż było faktycznie (np. przy wspomnianym 7,0 wskazywał 8,4)! Tak samo jest przy jeździe miejskiej, mieszanej i każdej innej. Dla porównania: ok. 800km autostradami "na pusto", tylko ja i pasażer + 2 kosmetyczki (tzn. torebki, nie panie) - 6,0/100. Reasumując: wygodnie, wręcz komfortowo, i ekonomicznie jak na ładunek i tempo, silnik zawsze bez problemów "dawał radę". Po moich doświadczeniach z C5 nie wierzę jakoś w te legendarne 5,0/100 tak często podawane przez innych "testerów"!
5,0
Stosunek jakość/cena
Trudno o coś lepszego w tej konkurencji
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic wielkiego, wszystkie mogłem sam usunąć
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 HDi 109KM 80kW
[l/100km]