Nudne, praktyczne, bezawaryjne, tanie w utrzymaniu, duże auto (to czasem jest wada), z wielkim bagażnikiem (porównując z posiadanym B6 o 15cm w każdą stronę wyższym, dłuższym i szerszym). Dzieci siedzące w fotelikach nie mogą się dotknąć/szturchnąć!!! - co zrozumieją posiadacze dzieci (w przeciwieństwie do VW Passat B6).
Wrażenia
4,0
Silnik
To tylko diesel. Doskonale nie będzie. Dużo cichszy niż diesel VW Passat B6 równolatek.
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo dobrze, choć Alfa Romeo to to nie jest.
5,0
Układ jezdny
no comments. Wszystkie posiadane przeze mnie wcześniej lub równocześnie samochody (Passat): Lantra, Golf, Focus, Mondeo, Corolka, Punto, Octavia, Passat, są takie same. Po prostu taczki, troszeczkę różniące się ale podskakujące, drgające etc. Tutaj doskonałe prowadzenie, komfort, cisza. I jak na razie bez kosztów.
Komfort
5,0
Widoczność
Duże szyby, duże lusterka. Super.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu bez udziwnień. Wada: Przełącznik podnoszenia/opuszczania zawieszenia jest pomiędzy fotelami (stąd nie jest doskonale).Łatwo coś na nim postawić.
Brakuje dobrych mocowań na napoje. Te co są nie utrzymują węższych butelek (np. soczków ze słomką dzieci).
Schowek gigantyczny (polecam kucnąć i zajrzeć do środka): mieści się na specjalnie wyprofilowanym miejscu butelka szampana, 6 płyt z bajkami, DVD, instrukcja/książeczka samochodu, i ciastka.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobrze. Szybko sprawnie i cicho. Choć w zimie Lantra w benzynie była momentalnie ciepła (ciepło było nim wyjechałem z posesji), jemu zajmuje to około 10 minut. B6 dojeżdżamy do pracy i zaczyna wiać ciepło (około 30 minut).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Porównując z posiadamymi samochodami - ten ma najwięcej miejsca. Porównując z posiadanym B6: tamten jest małym, ciasnym samochodem. Wizualnie plastiki gorsze niż w B6, w dotyku takie same.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobrze. Cicho tak samo jak w posiadanym przez żonę B6.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Doskonała. Tylko w Punto (1.2) osiągałem podobne spalanie ale to samochody wielkościowo zupełnie inne. Jednorazowe wyniki: 7.3 max, 4.2 minimum. Średnio w mieście 6.5 litra, w trasie 5.5 litra. Co by się nie robiło odpowiedni te 6.5 i 5.5 zawsze wychodzi.
Jednak zarówno w przypadku tego samochodu jak i B6 zakup diesla nie ma uzasadnienia ekonomicznego.
5,0
Stosunek jakość/cena
nowe auto w wersji X (odpowiednik Higlight w WV) kupiłem za 71600PLN. Tego samego B6 za 94500PLN. Drugi zakup to bezsens ale wtedy uważałem, że VW jest niezawodny (niestety nie elektronika w VW) a na C5 skusiła mnie tylko cena - na szęście dla mnie, pozwoliło mi to trochę pozbyć się kompleksu biednego Polaka. Samochód to tylko przedmiot ze znaczkiem i liczy się cena do produktu (teraz tak uważam, więc nadal rozumiem jak ktoś przepłaca - ciężko myśleć racjonalnie, kaźdy ma jakiś kompleks w \"tyle\" głowy).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1. Zablokował się przy 70 tys. przełącznik ciepłe/zimne powietrze. Koszt 300 PLN.
2. Żarówki świateł mijania przepalają się co 10-15 tys. kilometrów. Wymiana jest bardzo uciążliwa ale ASO robi to za darmo (Elbląg) lub za 8 zł (Poznań), 10zł (Warszawa) w zależności które.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Awaria 1: Najazd na konar drzewa, który pękł i wkręcił się w zawieszenie. Wyglądało poważnie ale po wyjęciu szczątków drzewa auto jechało dalej. Komputer mówił o awarii. Niestety pojechałem do ASO i zapłaciłem 908 PLN za naprawę jakiejś tam pompki, która poza ASO z wymianą kosztuje 500 PLN. Ale w ASO dali kawę, za 408 PLN :-).
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 HDi 109KM 80kW
[l/100km]