Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C5 II Kombi

Gilde, 15 lat temu
Silnik 1.6 HDi 109KM 80kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 55 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Citroen C5 II Kombi 1.6 HDi 109KM 80kW 2004-2008 - Oceń swoje auto
4,77
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : Naprawdę auto staje na każdej nawierzchni. System wspomagające super. Trochę mniej boję się o żónę i dzieci które czasem wozi.
4,0
Całokształt
Auto jest bardzo praktyczne ale ładne nie jest. Nowa C5 jest także ładna.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na diesla cicho pracuje przy -20. Jak odpala z sąsiadem to pasacika słychać na kilmetr.
4,0
Skrzynia biegów
biegi wchodzą dobrze, ale ostatni ruch przed włączeniem biegu, przy zimnych samochodzie wchodzi ciężej.
5,0
Układ jezdny
Bajka. Golf miał bardzo dobre zawieszenie ale tego samochodu nie można oderwać od jezdni. A dziury - jakie dziury? Nie jeżdżę rajdowo ale niestety 2 razy grzałem z dzieciakiem do szpitala - jazda jak po szynach.
Komfort
5,0
Widoczność
dobrze przeszklony. Widac w kazdym kierunku.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu, bez wynalazków jak np. w posiadanym przeze mnie Fordzie (porażka samochód).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Super bez zastrzeżeń.Tryb auto radzi sobie bez problemu nawet przy 4 osobach (dla porównania w posiadanym przeze mnie Fordzie wiecznie parują boczne tylne szyby)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Super. Jest miejsce na wszystko. Dzieci nie kopią w siedzenia a do bagażnika wchodzi wszystko - coś za coś: auto jest ogromne i ciężko je zaparkować.
4,0
Wyciszenie
Dobrze. Choć silnik diesla słychać lekko w środku (w Hyundaiu 2.0 nic nie było słychać).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie niskie. Choć teraz uważam, że zakup diesla nie ma ekonomicznego uzasadnienia przy nowym samochodzie. Dopłata 9000 PLN za diesla do dziś nie zwróciła mi się (obliczyłem, że koszt benzyny i diesla będzie taki sam dopiero przy około 120 000 km. (nie zamierzam mieć tak długo samochodu i kupić żonie crossera). Przeglądy są częstsze i droższe, w zimie silnik diesla wolniej rozgrzewa się niż benzyna, strach przed zatanowaniem lewego paliwa powoduje,że tankuje tylko na Shellu, auto jest głośne jak jest zimne (porównując z benzyną, bo porównując z silnikami VW bardzo ciche) - to o wiele za dużo pieniędzy i potencjalnych problemów. Ostatni diesel w życiu przy zakupie nowego samochodu). W mieście pali 6,5-6.9 litrów, trasa zgodnie z przepisami 4,2-4,5 litrów, autostrada u sąsiadów za Odrą (300 km w 2h) 9 litrów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem samochód po długich negocjacjach w cenie Astry i dużo taniej niż Focusa (rok później kupiłem Forda i teraz rozumiem, że w 2007 miałem szczęście wybierając C5).
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic na razie nie psuje się, nawet nie trzeszczy. Przy 40 000 tys. km przy przeglądzie serwis sam z siebie wymienił drążki (nie czułem luzów), bo stwierdził minimalne odchylenia (w Fordzie po 2 latach nigdy nie wytrzypali mi samochodu - dopiero po gwarancji zaproponowali kosztowną wymiane). Wymieniłem tylko wycieraczki i wymieniam żarówki (i tu jest bardzo miłe zachowanie Citroena - żarówki kupione w sklepie Citroen [ta sama cena co na mieście] wymieniane są za darmo). Bałem się Citroena w 2007
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic. Serwis sam z siebie wymienił drążki kierownicze przy 40 000 (na gwarancji), bo stwierdził minimalne luzy (nie czułem ich ale miło z ich strony - w Fordzie wymienią wszystko ale po gwarancji).

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 HDi 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,9
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen C5 II Kombi