Przeniesienie napędu
: uszkodzenie połosi napędowych i łożysk tylnych piast.
Silnik
: Kłopoty z rozruchem
Inne
: Zawodna elektronika
2,0
Całokształt
Zbyt niska amortyzacja jak na hydrowóz, niska niezawodność, trzeszczące i pukające plastiki we wnętrzu, jedyny plus to przestronność wnętrza
Wrażenia
3,0
Silnik
silnik w miarę cichy, niemniej nie należy do ekonomicznych.
4,0
Skrzynia biegów
Dobra 6-biegowa. Problemy może sprawiać 1 i wsteczny bieg.
3,0
Układ jezdny
Jak na zawieszenie hydro to komfort zdecydowanie rozczarowuje. Poprzednik C5 (Xantia), była o wiele bardziej komfortowo zawieszona.
Komfort
3,0
Widoczność
W miarę dobra do przodu, zła do tyłu. Bez czujników cofania łatwo uszkodzić tylny zderzak.
4,0
Ergonomia
Siedzenia wygodne komfortowe, problemowa jest obsługa przełączników przy przełączników przy kierownicy. Obsługa komputera mało intuicyjna.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dość dużo miejsca dla wszystkich.
4,0
Wyciszenie
wnętrze dobrze wyciszone, szczególnie poprzez zastosowanie podwójnych klejonych szyb bocznych.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Paliwożerny, szczególnie w mieście.
1,0
Stosunek jakość/cena
Niska jakość użytych elementów elektronicznych. Sam silnik też nie należy do niezawodnych. Cena niekiedy 100 tys. i więcej za nowe tak zawodne auto to przesada. Koszty napraw i części też nie należą do niskich
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wadliwa elektronika, wysokie koszty napraw nawet drobnych.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Totalna porażka, auto przebieg do 100tys. a usterki silnika, przeniesienia napędu (łożyska półośki), szumiące łożyska tylnych piast, problemy z hydraulicznym sprzęgłem, uszkodzenia ESP.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 136KM 100kW
[l/100km]