Zawieszenie
: Nie ma bardziej komfortowego zawieszenia!
5,0
Całokształt
Auto daję niesamowitą satysfakcję z jazdy. Ja każdą możliwość wykorzystuję, aby pojechać gdzieś w dalszą podróż. Hydropneumatyczne zawieszenie daje tak niewiarygodny komfort,którego nie da się opisać słowami. Każdy kto przejedzie się C5, będzie w każdym innym aucie czuł niedosyt komfortu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo cichy i niezwykle dynamiczny jak na Diesla. HDI potwierdza najlepszą jakość
5,0
Skrzynia biegów
bez żadnych zarzutów
5,0
Układ jezdny
doskonały!!
Komfort
4,0
Widoczność
bardzo dobra widoczność, z wyłączeniem lusterka wewnętrznego, do którego nie mogę się ciągle przyzwyczaić, troszkę za małe:)
5,0
Ergonomia
Wszystko pod kontrolą, jak się pozna instrukcję obsługi:)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
rewelacja
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
ogromna
4,0
Wyciszenie
cichutko, ale coś zawsze delikatnie słychać z zewnątrz:)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżeli chodzi o zużycie paliwa, to jak na silnik 2.O to jest doskonałe. W cyklu mieszanym komputer pokazuje 6.3. Tylko miasto będzie leciutko powyżej 7, a w trasie ok 6. Jeżeli ktoś nie umie jeździć dieslem to wtedy może mu palić dwa razy więcej, ale to jak w każdym aucie. Ceny przeglądów i napraw z pewnością nie są bardzo tanie, ale pamiętajmy, że auto nowe kosztuje ponad 100 tyś, więc coś za coś.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nowe auto stosunkowo drogie. Używane, z dobrej ręki, sprawdzonego źródła i z małym przebiegiem już w cenie dużo bardziej przystępnej. Ja kupiłem swoją Cytrynkę od znajomego z Belgii, który jeździł nią od nowości. Zrobił autkiem 65 tysięcy bez żadnych usterek. Auto w najbogatszej wersji, która stanowi rzadkość w Polsce. Podczas pierwszej wizyty w serwisie Citroena (profilaktycznej), zdziwili się, że komputer oferuje tyle opcji i nie mogli się odnaleźć:) Uczulam wszystkich kupujących na auta sprowadzane, z rzekomym małym przebiegiem. Przed kupnem C5 zjeździłem połowę Polski, i to co oferują to ładnie wyglądający złom, podrasowany do sprzedaży. Będąc w Belgii, Holandii, czy Niemczech widziałem te auta i wszystkie w atrakcyjnych cenach miały przebiegi ponad 200-250 tyś. Nie kupisz Citroena C5 w Polsce z 2005-2006 za 30 tyś z przebiegiem 100-120 tysięcy. Taki mały przebieg to bajka za tą cenę. No chyba, że Ci handlarze wykopują te auta spod ziemi:)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
bardzo dużo elektroniki, która niesamowicie ułatwia życie, i poprawia komfort, ale czasami może się popsuć, ale to drobiazgi i nie tak częste jak straszą.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak poważnych usterek
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 136KM 100kW
[l/100km]