Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C5 II Hatchback

artur.publicite@gmail.com, 17 lat temu
Silnik 2.0 HDi 136KM 100kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Citroen C5 II Hatchback 2.0 HDi 136KM 100kW 2004-2008 - Oceń swoje auto
4,92
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Oczywiście zawieszenie i komfort jazdy to podstawowe atuty. Nie zapominajmy też jednak o dynamicznym silniku, niskim spalaniu czy stosunkowo niewielkiej kwocie zakupu (w porównaniu do konkurencji w tej klasie, która często za cenę kilkudziesięciu tysięcy wyższą nie oferuje takiego wyposażenia i takiej ilości dodatków)
5,0
Całokształt
No coż, jak na razie mogę tylko przyklasnąć z zadowolenia. Auto jest znakomite pod każdym względem i godne polecenia. Sam do niedawna (do momentu, gdy pierwszy raz nie przetestowalem C5) byłem przeciwnikiem "Francuzów" i jeździłem tylko "Japońcami". Jak na razie uwielbiam to auto - szczególnie na długie trasy, gdzie nie straszna mi żadna droga, żadna dziura. Komfort, cisza, dynamika, ekonomiczność, mnóstwo znakomitych i użytecznych gadżetów (świetne skrętne bi-xenony, bluetooth, dwustrefowa klima, czujniki parkowania itp, itd) wszystko składa się na najwyższą ocenę.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dwulitrowy turbo-diesel to bardzo dobre rozwiązanie. Dynamiczny i oszczędny jednocześnie (średnio spala 6,2l glównie po Warszawie, mój poprzedni samochód: Primera 2.2 TDI spalała 9l !!!). Oczywiście - jak to w przypadku diesla - największą frajdę z jazdy mamy na wyższych obrotach (począwszy od III biegu)
4,0
Skrzynia biegów
Na razie samochodzik to "nówka sztuka" (przejechałem 2 tys. km w trzy tygodnie) i mam nadzieję, ż eskrzynia jeszcze sie ´dotrze´. Na razie jest o.k. choc w testowanej przeze mnie A4 była o niebo lepsza.
5,0
Układ jezdny
Tu oczywiście REWELACJA! Na nasze parszywe drogi nie znam nic lepszego. Komfort niesamowity! W Primerze twardo niemiłosiernie, w Vectrze jeszcze gorzej, w 407 w miarę nieźle, w A4 bardzo dobrze, ale wciąż daleko do C5 (o samochodach niższych segmentów nawet nie wspominam).
Komfort
5,0
Widoczność
Moja "piątka" wynika po części z faktu, że mam wersję z czujnikami z przodu i z tyłu, które w tym aucie są niezbędne. Bez nich może być ciężko, szczególnie do tyłu, gdzie widoczność jest ograniczona (nawet kamera z Primery okazuje się mniej użyteczna niż czujniki w C5, które obejmują też boki auta). Z przodu ogromna szyba, widoczność na boki też ok. Może tylko martwa strefa w lusterkach bocznych bardziej uciążliwa niż we wspominanej Primerze.
5,0
Ergonomia
Na początku ilość przycisków poraża, jednak łatwo obsługiwać wszystko w manetkach przy kierownicy, co jest ogromna zaletą.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowa klima chodzi znakomicie. Minimalny nawiew wystarczy do schłodzenia auta w najgorętszy nawet dzień (zima jeszcze przede mną). Poza tym swoje robią wielowarstwowe szyby, dzięki którym wnętrze nagrzewa się wolniej i wolniej oddaje chłód.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wielka przestrzeń i niebywale wygodne fotele idealne na długie trasy (12 godzin w C5, to jak godzina u konkurencji). Znakomity jest patent z osobnymi podłokietnikami.
5,0
Wyciszenie
Znakomite wycisznie nawet przy dużych prędkościach (kolejny raz plus także dla wielowarstwowych szyb)
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Znakomicie. Tuż po zakupie wyruszyłem w trasę z W-wy do Pragi i z powrotem, gdzie średnio spalił mi 5,8l /100km. Teraz średnia jaką wskazuje komputer to 6,2. Na jednym baku można przejechać nawet 1200 km! Przeglądy jeszcze przede mną (naprawy - odpukać - mnie ominą :-)). Co do kosztów zakupu, to też nieźle. Za full opcję Exclusive z dodatkami typu bluetooth, autoalarm, lakier metalik, itp. wartą w katalogu 114 900 (trochę przesadzają z tymi wyjściowymi kosztami) zapłaciłem po rabatach 86 000. Biorąc pod uwagę, że auto kupiłem na firmę i odliczę sobie dodatkowe koszty wychodzi naprawdę nieźle.
5,0
Stosunek jakość/cena
stosunkowo niewielka kwota zakupu (w porównaniu do konkurencji w tej klasie, która często za cenę kilkudziesięciu tysięcy wyższą nie oferuje takiego wyposażenia i takiej ilości dodatków), oraz niskie spalanie pozwalają mi na tę chwilę wystawić ocenę 5. Nie znam jeszcze kosztów przeglądow. Mam nadzieję, że mnie nie zrujnują.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic, ale nie może być inaczej przy 2 tys. przebiegu. Miejmy nadzieję (odpukam znowu) tak pozostanie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w. nic. Nie może być inaczej przy 2 tys. przebiegu. Odpukam raz jeszcze - liczę, że tak pozostanie.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen C5 II Hatchback 2.0 HDi 136KM 100kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
7,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen C5 II Hatchback