Inne
: Nie mam, bowiem samochód spełnia moje oczekiwania
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
: Wyłamane klapki mieszalnika w ogrzwaniu - to nie powinno się zdarzyć.
4,0
Całokształt
Samochód udany, stosunkowo mało awaryjny. C5 mam od 2011 r. i przejechałem ponad 110 000 tys km. Przeglądy co 20 tyś km. ale nie w ASO - za drogo. Bardzo wygodny
Wrażenia
4,0
Silnik
16 HDI - udana wersja, średnie spalanie 6,5 l. Ale jak go testowałem (zalanie pełnego zbiornika i ponowne zalanie) to na odcinku 230 km, spokojna jazda (do 100 km/h) wyszło 4 l. Ale to tylko na próbie. Normalnie tak nie jeżdżę. Silnik w miarę dynamiczny i cichy. Ponieważ kupiłem go w komisie, wymieniłem dwu masę przy 120 tyś. (padła), rozrząd przy 168 tys. - bowiem nie wiem czy i ile podkręcono zanim go kupiłem.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia działa płynnie i bez problemów - oby tak dalej
4,0
Układ jezdny
Bez uwag - oby tak dalej
Komfort
4,0
Widoczność
Nie mam uwag
5,0
Ergonomia
nie mam uwag
1,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie działa bardzo dobrze, ale ma swoje wady.
Największą jest usterka klapek mieszalnika. W tej klasie to niedopuszczalne. Dużo roboty i bardzo drogo, ale mam to za sobą.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeni jest dużo 180 cm i 120 kg wagi. Ale regulacja oparcia bardzo niewygodna.
3,0
Wyciszenie
Oceniam średnio. Dużo dziwnych dźwięków przy jeździe po nierównosciach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części zamienne w cenach przystępnych. Ale zdarzają się ze nie ma zamienników. Wówczas jest drogo.
4,0
Stosunek jakość/cena
Nie oceniałem.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przy jeździe w korkach lub zimą zapycha się filtr czastek stałych. Ale jazda na 3 biegu, 90 km/h, około 3000 obrotów przez 4-6 km. rozwiązuje problem - nie wiem tylko na jak długo.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wspomniałem wcześniej - wyłamane klapki mieszalnika w ogrzewaniu.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 HDi 109KM 80kW
[l/100km]