Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C5 II Hatchback

Citron, 9 lat temu
Silnik 1.8i 16V 125KM 92kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 86 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Citroen C5 II Hatchback 1.8i 16V 125KM 92kW 2005-2008 - Oceń swoje auto
3,62
14% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Chciałem uzupełnić poprzednią opinię, ale kod dostępu do niej wygasł więc piszę na nowo: Zalety: - Bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa - Dramatycznie niska cena na ryku wtórnym Wady: - Dramatyczna utrata wartości. i kiepska jakość montażu: - wskazówki licznika lubią obluzować się na osi i opadać. Stąd możliwe zafałszowania we wskazaniach prędkości. To wynik wadu materiału. Nasada wskazówki (tj. rurka nasadzana na oś) pęka i powstaje luz. - fatalnie wykonane fotele przednie, które już przy 85 tys km zaczynają pękać. Pęka gąbka pod tkaniną pokrywającą fotel - na siedzisku i boczku oparcia. W obydwu miejscach od strony drzwi. Zwróćcie uwagę że na zdjęciach samochodów wystawianych do sprzedaży prawie nikt nie pokazuje w kadrze tych części fotela kierowcy. Na dodatek poszycie fotela jest zwulkanizowane z gąbką i nie da się wymienić samej gąbki, tylko całe siedzisko i całe oparcie. O ceny w serwisie lepiej nie pytajcie :((((( - trzeszczące i skrzypiące zamknięte (!) szyby - skrzypiący mechanizm podnoszenia tylnej lewej szyby - słychać go głośni w czasie jej domykania - na słowackiej autostradzie padł czujnik świateł stop (ten pod pedałem hamulca) mało mi w d... nie wjechali ! O jego cenę w serwisie lepiej nie pytać. Na Allegro jest za parę groszy. Jeszcze taniej wtrysnąć w niego spray "kontakt" i po problemie. - miękka, łatwo rysująca się przednia szyba - często przepalające się żarówki H7 -po wymianie prawej zwykle mam poodzierane ręce i połamany kręgosłup - o wymianie postojówki wolę nie myśleć, bo chce mi się popełnić sepuku - fabryczny błąd montażu termostatu i wyciek płynu chłodzącego - rozszczelniona w okresie gwarancji rurka klimatyzacji i zupełny wyciek R13 - padnięte w okresie gwarancji sfery tylnego zawieszenia (tył auta twardy - bez amortyzacji) - uszkodzony w okresie gwarancji czujnik poziomu płynu spryskiwacza - uszkodzony w dniu sprzedaży wyłącznik ogranicznika prędkości (ten pod pedałem) - pęknięty skóropodobny mieszek lewarka zmiany biegów, - korozja tylnych, aluminiowych zacisków hamulcowych. Problem znany z poprzednich modeli i mogący doprowadzić do zerwania śrub mocujących zacisk do wahacza tylnego i rozszczelnienia układu hamulcowego. - przy 84 tys km przebiegu usterka hydrauliki. Przeciek na siłowniku tylnym prawym - bez wycieku LDS na zewnątrz. Po wyłączeniu silnika tył w ciągu 1h siadał na glebie. Opiłek metalu dostał się pomiędzy tłok a uszczelnienie siłownika i zniszczył 2 z 3 uszczelek. Naprawa we własnym zakresie. Koszt 50zł. Przyczyna: wada fabryczna. Oględziny siłownika ujawniły fragment gwintu z którego odłamał się metal i dostał do wnętrza siłownika.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak w poprzedniej opinii
4,0
Skrzynia biegów
Jak w poprzedniej opinii
4,0
Układ jezdny
Jak w poprzedniej opinii
Komfort
4,0
Widoczność
Jak w poprzedniej opinii, lecz z zastrzeżeniem, że komfort psychiczny z posiadania tego samochodu mocno się skurczył :((( Co jeszcze... pasuje dokonać wymiany kompletu sfer na wersję Comfort - bo seryjne zawieszenie w tym temacie pozostawia nieco do życzenia.
4,0
Ergonomia
bez zmian
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
ok
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
ok
4,0
Wyciszenie
ok
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dla mnie przeciętnie. Bo umiem w tym "grzebnąć sam". Biada temu, kto nie umie... Z drugiej strony... czas to pieniądz. Mój też. Auto jest po to by nim jeździć, a nie po to by poprawiać producenta i serwis.
3,0
Stosunek jakość/cena
Gdybym "to to" kupił jako nowe, to... lepiej nie mówić. Siąść i płakać. Masakra harat.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
kiepska jakość montażu: - wskazówki licznika lubią obluzować się na osi i opadać. Stąd możliwe zafałszowania we wskazaniach prędkości. To wynik wadu materiału. Nasada wskazówki (tj. rurka nasadzana na oś) pęka i powstaje luz. - fatalnie wykonane fotele przednie, które już przy 85 tys km zaczynają pękać. Pęka gąbka pod tkaniną pokrywającą fotel - na siedzisku i boczku oparcia. W obydwu miejscach od strony drzwi. Zwróćcie uwagę że na zdjęciach samochodów wystawianych do sprzedaży prawie nikt nie pokazuje w kadrze tych części fotela kierowcy. Na dodatek poszycie fotela jest zwulkanizowane z gąbką i nie da się wymienić samej gąbki, tylko całe siedzisko i całe oparcie. O ceny w serwisie lepiej nie pytajcie :((((( - trzeszczące i skrzypiące zamknięte (!) szyby - skrzypiący mechanizm podnoszenia tylnej lewej szyby - słychać go głośni w czasie jej domykania - na słowackiej autostradzie padł czujnik świateł stop (ten pod pedałem hamulca) mało mi w d... nie wjechali ! O jego cenę w serwisie lepiej nie pytać. Na Allegro jest za parę groszy. Jeszcze taniej wtrysnąć w niego spray "kontakt" i po problemie. - miękka, łatwo rysująca się przednia szyba - często przepalające się żarówki H7 -po wymianie prawej zwykle mam poodzierane ręce i połamany kręgosłup - o wymianie postojówki wolę nie myśleć, bo chce mi się popełnić sepuku - w czasie którejś kolejnej wymiany prawej żarówki H7 odłamał się element mocujący, czy też ustalający, położenie odbłyśnika. Ten zaś w efekcie owej usterki uzyskał dużą swobodą ruchu i lampa mogła świecić gdzie chciała. - fabryczny błąd montażu termostatu i wyciek płynu chłodzącego. - rozszczelniona w okresie gwarancji rurka klimatyzacji i zupełny wyciek R13 - padnięte w okresie gwarancji sfery tylnego zawieszenia (tył auta twardy - bez amortyzacji) - uszkodzony w okresie gwarancji czujnik poziomu płynu spryskiwacza - uszkodzony w dniu sprzedaży wyłącznik ogranicznika prędkości (ten pod pedałem) - pęknięty skóropodobny mieszek lewarka zmiany biegów, - korozja tylnych, aluminiowych zacisków hamulcowych. Problem znany z poprzednich modeli i mogący doprowadzić do zerwania śrub mocujących zacisk do wahacza tylnego i rozszczelnienia układu hamulcowego.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nadal nie wiem od jakiej usterki zaczynają się te "poważne" Ryzyko poważnej usterki: - korozja tylnych, aluminiowych zacisków hamulcowych. Problem znany z poprzednich modeli i mogący doprowadzić do zerwania śrub mocujących zacisk do wahacza tylnego i rozszczelnienia układu hamulcowego = dzwon!

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8i 16V 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen C5 II Hatchback