Chciałem uzupełnić poprzednią opinię, ale kod dostępu do niej wygasł więc piszę na nowo:
Zalety:
- Bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa
- Dramatycznie niska cena na ryku wtórnym
Wady:
- Dramatyczna utrata wartości.
i kiepska jakość montażu:
- wskazówki licznika lubią obluzować się na osi i opadać. Stąd możliwe zafałszowania we wskazaniach prędkości. To wynik wadu materiału. Nasada wskazówki (tj. rurka nasadzana na oś) pęka i powstaje luz.
- fatalnie wykonane fotele przednie, które już przy 85 tys km zaczynają pękać. Pęka gąbka pod tkaniną pokrywającą fotel - na siedzisku i boczku oparcia. W obydwu miejscach od strony drzwi. Zwróćcie uwagę że na zdjęciach samochodów wystawianych do sprzedaży prawie nikt nie pokazuje w kadrze tych części fotela kierowcy. Na dodatek poszycie fotela jest zwulkanizowane z gąbką i nie da się wymienić samej gąbki, tylko całe siedzisko i całe oparcie. O ceny w serwisie lepiej nie pytajcie :(((((
- trzeszczące i skrzypiące zamknięte (!) szyby
- skrzypiący mechanizm podnoszenia tylnej lewej szyby - słychać go głośni w czasie jej domykania
- na słowackiej autostradzie padł czujnik świateł stop (ten pod pedałem hamulca) mało mi w d... nie wjechali ! O jego cenę w serwisie lepiej nie pytać. Na Allegro jest za parę groszy. Jeszcze taniej wtrysnąć w niego spray "kontakt" i po problemie.
- miękka, łatwo rysująca się przednia szyba
- często przepalające się żarówki H7 -po wymianie prawej zwykle mam poodzierane ręce i połamany kręgosłup - o wymianie postojówki wolę nie myśleć, bo chce mi się popełnić sepuku
- fabryczny błąd montażu termostatu i wyciek płynu chłodzącego
- rozszczelniona w okresie gwarancji rurka klimatyzacji i zupełny wyciek R13
- padnięte w okresie gwarancji sfery tylnego zawieszenia (tył auta twardy - bez amortyzacji)
- uszkodzony w okresie gwarancji czujnik poziomu płynu spryskiwacza
- uszkodzony w dniu sprzedaży wyłącznik ogranicznika prędkości (ten pod pedałem)
- pęknięty skóropodobny mieszek lewarka zmiany biegów,
- korozja tylnych, aluminiowych zacisków hamulcowych. Problem znany z poprzednich modeli i mogący doprowadzić do zerwania śrub mocujących zacisk do wahacza tylnego i rozszczelnienia układu hamulcowego.
- przy 84 tys km przebiegu usterka hydrauliki. Przeciek na siłowniku tylnym prawym - bez wycieku LDS na zewnątrz. Po wyłączeniu silnika tył w ciągu 1h siadał na glebie. Opiłek metalu dostał się pomiędzy tłok a uszczelnienie siłownika i zniszczył 2 z 3 uszczelek. Naprawa we własnym zakresie. Koszt 50zł.
Przyczyna: wada fabryczna. Oględziny siłownika ujawniły fragment gwintu z którego odłamał się metal i dostał do wnętrza siłownika.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak w poprzedniej opinii
4,0
Skrzynia biegów
Jak w poprzedniej opinii
4,0
Układ jezdny
Jak w poprzedniej opinii
Komfort
4,0
Widoczność
Jak w poprzedniej opinii, lecz z zastrzeżeniem, że komfort psychiczny z posiadania tego samochodu mocno się skurczył :(((
Co jeszcze... pasuje dokonać wymiany kompletu sfer na wersję Comfort - bo seryjne zawieszenie w tym temacie pozostawia nieco do życzenia.
4,0
Ergonomia
bez zmian
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
ok
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
ok
4,0
Wyciszenie
ok
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dla mnie przeciętnie. Bo umiem w tym "grzebnąć sam". Biada temu, kto nie umie... Z drugiej strony... czas to pieniądz. Mój też. Auto jest po to by nim jeździć, a nie po to by poprawiać producenta i serwis.
3,0
Stosunek jakość/cena
Gdybym "to to" kupił jako nowe, to...
lepiej nie mówić. Siąść i płakać. Masakra harat.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
kiepska jakość montażu:
- wskazówki licznika lubią obluzować się na osi i opadać. Stąd możliwe zafałszowania we wskazaniach prędkości. To wynik wadu materiału. Nasada wskazówki (tj. rurka nasadzana na oś) pęka i powstaje luz.
- fatalnie wykonane fotele przednie, które już przy 85 tys km zaczynają pękać. Pęka gąbka pod tkaniną pokrywającą fotel - na siedzisku i boczku oparcia. W obydwu miejscach od strony drzwi. Zwróćcie uwagę że na zdjęciach samochodów wystawianych do sprzedaży prawie nikt nie pokazuje w kadrze tych części fotela kierowcy. Na dodatek poszycie fotela jest zwulkanizowane z gąbką i nie da się wymienić samej gąbki, tylko całe siedzisko i całe oparcie. O ceny w serwisie lepiej nie pytajcie :(((((
- trzeszczące i skrzypiące zamknięte (!) szyby
- skrzypiący mechanizm podnoszenia tylnej lewej szyby - słychać go głośni w czasie jej domykania
- na słowackiej autostradzie padł czujnik świateł stop (ten pod pedałem hamulca) mało mi w d... nie wjechali ! O jego cenę w serwisie lepiej nie pytać. Na Allegro jest za parę groszy. Jeszcze taniej wtrysnąć w niego spray "kontakt" i po problemie.
- miękka, łatwo rysująca się przednia szyba
- często przepalające się żarówki H7 -po wymianie prawej zwykle mam poodzierane ręce i połamany kręgosłup - o wymianie postojówki wolę nie myśleć, bo chce mi się popełnić sepuku
- w czasie którejś kolejnej wymiany prawej żarówki H7 odłamał się element mocujący, czy też ustalający, położenie odbłyśnika. Ten zaś w efekcie owej usterki uzyskał dużą swobodą ruchu i lampa mogła świecić gdzie chciała.
- fabryczny błąd montażu termostatu i wyciek płynu chłodzącego.
- rozszczelniona w okresie gwarancji rurka klimatyzacji i zupełny wyciek R13
- padnięte w okresie gwarancji sfery tylnego zawieszenia (tył auta twardy - bez amortyzacji)
- uszkodzony w okresie gwarancji czujnik poziomu płynu spryskiwacza
- uszkodzony w dniu sprzedaży wyłącznik ogranicznika prędkości (ten pod pedałem)
- pęknięty skóropodobny mieszek lewarka zmiany biegów,
- korozja tylnych, aluminiowych zacisków hamulcowych. Problem znany z poprzednich modeli i mogący doprowadzić do zerwania śrub mocujących zacisk do wahacza tylnego i rozszczelnienia układu hamulcowego.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nadal nie wiem od jakiej usterki zaczynają się te "poważne"
Ryzyko poważnej usterki:
- korozja tylnych, aluminiowych zacisków hamulcowych. Problem znany z poprzednich modeli i mogący doprowadzić do zerwania śrub mocujących zacisk do wahacza tylnego i rozszczelnienia układu hamulcowego = dzwon!
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 1.8i 16V 125KM 92kW
[l/100km]