Inne
: Najpierw to, że pomimo znacznego ubytku płynu chłodzącego nie doszło do trwałego uszkodzenia głowicy. Sądziłem, że z tym tematem będę musiał się zmierzyć - tymczasem nie. Nawet uszczelki ani uszczelniacze zaworowe nie popuściły. Cóż, 1,8 16 v to naprawdę dobra, niewysilona konstrukcja. __________________________________________________________
W drugiej kolejności: prowadzenie w przypadku nagłej, nieprzewidzianej wcześniej zmiany kierunku jazdy. Auto jedzie jak przyklejone do jezdni. Znacznie większa odporność na boczne wychyły nadwozia niż w Xantii z podstawowym zawieszeniem. Nowe zawieszenie zastosowane w C5 jest bardziej przyjazne użytkownikowi. Jego obsługa jest wygodniejsza niż w Xantii. Dzięki hermetyzacji zbiornika LDS uniknięto pyłowych zanieczyszczeń płynu, które były na porządku dziennym w poprzednich modelach hydro-citroenów. Nowe rozwiązanie gwarantuje bezawaryjną i długowieczną pracę pompy oraz siłowników zawieszenia. Nowe materiały zastosowane w konstrukcji amortyzatorów i regulatorów sztywności także gwarantują wydłużenie ich sprawności.