Zawieszenie
: hydropneumatyk - to jest to! kto tym pojeździł (oczywiście sprawnym) ten z żalem wsiądzie do innego auta
5,0
Całokształt
byłem sceptycznie nastawiony do pomysłu żony, aby kupić to autko, ale mile się zaskoczyłem. praktycznie bez awarii - wziąwszy pod uwagę, że ma już 9 lat i 180 000km, komfort powala na kolana, jazda tym samochodem to wypoczynek i relaks. po przejechaniu 1500 km za jednym zamachem (Chorwacja) wysiadłem wypoczęty! koledzy w Fordzie Mondeo i Passacie dochodzili do siebie 2 dni...
Wrażenia
4,0
Silnik
silnik bardzo fajnie chodzi, zaczyna ciągnąć od 1800 obrotów, jeszcze nic mi się nie zepsuło. przyspieszenie jak dla mnie wystarczające - to nie auto sportowe, tylko limuzyna
5,0
Skrzynia biegów
manualna bez zarzutu, biegi wchodzą lekko, nie wyskakują, nie wiem czego można chcieć więcej
5,0
Układ jezdny
no, tutaj to jak dla mnie rewelacja. oczywiście znajdą się malkontenci, którzy oczekują sportowego zawieszenia - tu tego nie ma (mimo trybu sport), ale takiego komfortu nie znajdzie się w żadnym innym samochodzie - może najdroższe i najnowsze limuzyny, ale nie wiem, nie jeździłem.
Komfort
4,0
Widoczność
do przodu bez zarzutu, na boki też, do tyłu w wersji kombi jak dla mnie OK, ale ja jeżdżę też dostawczakami, więc umiem jeździć bez tylnej szyby, na same lusterka. pierdoły nie kierowcy mogą mieć problemy...
4,0
Ergonomia
dobrze, ale samochód dla dużych ludzi - kurduple mogą nie sięgnąć np. do schowka!
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
klimatronik bardzo fajny, szyby nie parują, dodatkowo w moim jest grzałka elektryczna, więc w zimie w zasadzie zaraz po odpaleniu jest ciepło!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
nie ma co pisać, miejsca bardzo dużo. mam 2 metry wzrostu, żona 1,90m, córka też i jest nam luźno. na wczasy pojechaliśmy z moją siostrą i jej synem w 5 i też było OK!
5,0
Wyciszenie
w środku w ogóle nie słychać, że to diesel, do 150 km/h panuje w zasadzie cisza - oczywiście trzeba mieć dobre oponki, bo przy gorszych słychać szum - u mnie przy zimówkach
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
zużycie paliwa w normie - nie można oczekiwać od samochodu ważącego 1600 kg, przy pracy z klimatyzacją, że w mieście będzie palił 6 litrów. naprawy w ASO masakrycznie drogie, ale to chyba we wszystkich markach \"lepszych\" tak jest. ciężko znaleźć dobry i tani serwis nieautoryzowany, ale mnie się udało. ceny części nie powalają na kolana - znośne
5,0
Stosunek jakość/cena
kupiłem autko z początku produkcji, więc za psie pieniądze. nowe oczywiście są drogie, ale opinie, że za drogie piszą ci, co tych samochodów nie kupili! w Citroenie przy C5 rabaty na poziomie 30 000 zł nie są niczym dziwnym! zatem targować się i kupować!!
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
przejechałem 30 000 km w rok i w serwisie byłem 2 razy z pierdołkami - koszty po ok. 250 zł
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
poważna awaria raz, ale drogo i poważnie - pękł przewód ciśnieniowy od zawieszenia. usterka możliwa tylko w Citroenach, do usunięcia tylko w specjalistycznych zakładach. drogo - 1000 zł, ale więcej takich już nie ma.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 HDi FAP 133KM 98kW
[l/100km]