Silnik
: Pomimo tylko 107km jest dynamiczny a zarazem bardzo oszczędny...naprawdę trudno uwierzyć,że tak ogromne auto spala w trasie 4,5 litra/100km
5,0
Całokształt
Samochód komfortowy i bardzo pojemny. Koszty eksploatacji są na bdb poziomie w porównaniu z konkurentami innych marek. Członkowie Klubu cytrynki mogą korzystać z rabatów na zakup części i z usług naszych Klubowych mechaników.
Wrażenia
5,0
Silnik
Sinik jest bardzo ekonomiczny. W mieście spalanie oscyluje w granicach 7 litrów. W trasie spalanie wynosi około 5 litrów co uważam za znakomity wynik.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo precyzyjna i przyjemnie wpinająca biegi. Jazda z manualną skrzynią C5 to czysta przyjemność. Nieco brakuje 6 biegu na trasie,wtedy spalanie byłoby jeszcze mniejsze.
5,0
Układ jezdny
Same superlatywy. Pomimo hydropneumatycznego zawieszenia samochód znakomicie się prowadzi i kierowca ma nad nim pełną kontrolę. Oczywiście trzeba się przyzwyczaić do charakterystyki tego zawieszenia,ale jak ktoś raz wsiądzie w C5...trudno będzie mu znaleźć równie dobre auto.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność dzięki dużej powierzchni szyb jest znakomita. Rozmiary wymagają przyzwyczajenia dla mniej wprawnych kierowców,jednak czujniki parkowania bardzo pomagają w mieście.
5,0
Ergonomia
Porządny kawał dobrze wyposażonego samochodu. Dużo schowków i prostota obsługi to wielkie zalety C5. Nawet ktoś,kto nigdy nie miał Citroena szybko go pokocha.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie jest znakomite. Diesel nagrzewa się wolniej niż benzyna,ale już po kilku minutach w samochodzie jest bardzo ciepło. Klimatyzacja jest efektywna i pomimo dużej przestrzenia wewnętrznej C5 szybko go ochładza.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No,tutaj C5 nie ma sobie równych. Ogromny i ustawny bagażnik i przestrzeń dla pasażerów nie mniejsza niż w Vanach. Znakomity samochód nawet dla dużej rodziny. Nie zabraknie miejsca ani w bagażniku ani dla pasażerów.
5,0
Wyciszenie
Znakomicie wyciszony samochód. Nawet przy prędkościach 140km/h w kabinie jest bardzo cicho. Silnik benzynowy jest jeszcze lepiej wyciszony niż diesel.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pomimo obiegowych opinii o drogich częściach zamiennych do Francuzów,w przypadku C5 to się nie sprawdza. Koszty utrzymania są na poziomie auta klasy kompakt tym bardziej,że jeśli dbamy o C5 żadna poważna awaria nie ma prawa mieć miejsca. Koszty serwisowania zawieszenia są znakomite. Klubowicze Klubu Cytrynki mogą korzystać z rabatów i usług naszych specjalistów
5,0
Stosunek jakość/cena
Moim zdaniem Citroen deklasuje rywali pod tym względem. Za zadbany egzemplarz nie zapłacimy dużo a koszty utrzymania nie są wysokie. Czego chcieć więcej? Materiały użyte w C5 są znakomitej jakości i nawet po wielu latach nic nie ma prawa skrzypieć czy trzaskać. Moje C5 ma przebieg ponad 250 tys,a wnętrze nadal wygląda jak nowe.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wiele tutaj zależy od właściicela. Jeśli oszczędza na mechanikach lub próbuje sam serwisować C5 na ogół źle to się kończy...ten samochód nie wybacza partactwa. Za troskliwą opiekę odwdzięcza się bezawaryjnością.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poważne usterki właściwie nie mają miejsca. Mogą się jednak zdarzyć gdy właściciel nieodpowiednio dba o swoje auto.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 109KM 80kW
[l/100km]