Zawieszenie
: To jest naprawdę genialna sprawa, a opinie o awaryjności i kosztach są wyssane z palca. Trzeba się tylko przyzwyczaić.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
Układ elektryczny
4,0
Całokształt
Miałem dużo samochodów podobnej klasy, jednak ten oceniam jak dotychczas najwyżej. Niestety nie kupił bym go nie znając jego wcześniejszej historii, bo sposób jego eksploatacji ma b. duży wpływ na jego sprawność. Trzeba obchodzić się z nim delikatnie.
Wrażenia
3,0
Silnik
Niestety silnik ma za małą moc dla auta tej wagi, a turbo działa jak chce. Raz włącza się przy 2 tys. a raz przy 3 tys. Żaden serwis nie mógł sobie z tym poradzić. Każde wyprzedzanie wymaga redukcji. Przy spokojnej jedzie jest OK.
4,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
To auto do jazdy którym trzeba się przyzwyczaić. Z jednej strony jest genialne na drogach wyboistych, bo taka jazda kompletnie nie męczy (doceniam to zwłaszcza jak wsiadam w samochody niemieckie), natomiast przy jeździe przy wyższych prędkościach (pow.130 - 140) ma się wrażenie że samochód nie trzyma się drogi a na zakrętach straci przyczepność - przy większych prędkościach traci się komfort jazdy. Natomiast genialne są hamulce - jeśli dba się o nie. Dwa razy uratowały mi życie.:) Dodatkowo ręczny na przód. :)
Komfort
4,0
Widoczność
Kiedy człowiek się przyzwyczai do rozmiarów tego auta, jest bardzo dobrze.
4,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu. Na dłuższych trasach trochę zbyt miękkie fotele. Największa zaleta to przestrzeń bagażowa w tym aucie po złożeniu tylnej kanapy. :)
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tryb Auto działa bardzo dobrze. Tryb ECO jest tylko wyłączeniem klimatyzacji, wbrew temu co zapewnia producent. :) Reszta to standard.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przednie fotele super. Tył za mało miejsca na nogi jak na auto tych rozmiarów.
3,0
Wyciszenie
Po 100 tys. silnik staje się głośniejszy, ale jest ok.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
To jest największy plus tego samochodu. Spalanie przy normalnej jeździe w tak dużym aucie jest na poziomie 7,5 litra w trybie mieszanym i korkach (pomiar za 9 tys. km). Odradzam serwisy autoryzowane - to jest kompletne zdzierstwo. Można znaleźć dużo serwisów samochodów francuskich nieautoryzowanych każda naprawa to 30% - 40% ceny tej co w ASO. Trzeba tylko poczytać w necie opinie. Ceny części zamiennych są bajecznie tanie. Mnóstwo używek i zamienników co jest ważne przy np. większej stłuczce. :) Dla przykładu, lusterko przednie w ASO kosztuje 1,2 tys. a zamiennik z lakierowaniem i założeniem 300. :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Żaden samochód na rynku w tej cenie nie ma tak bogatego wyposażenia, komfortu jazdy i fajnego wyglądu. Czy to nowy czy używany.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To jest niestety duży mankament. W tym samochodzie nie można mieć wszystkiego sprawnego. Drobne usterki są na porządku dziennym, jedno naprawiasz a sypie się następna rzecz. Oczywiście można z tym żyć, jednak jest to denerwujące, n.in to elektryka, elektronika, zamki, radio, permanentnie siłowniki od tylnej klapy, mechanizmy otwierania okien, radio itp.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zrobiłem tym samochodem 150 tys. Do osiągnięcia 200 tys. miałem tylko jedną poważna usterkę - pompowtryskiwacz. Oczywiście jeśli dba się o regularne wymiany części normalnie zużywających się. Po przekroczeniu 200 tys. nagle zaczęło sypać się wszystko. Tak jakby ten samochód był właśnie przeznaczony na taki przebieg.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 109KM 80kW
[l/100km]