standardowy silnik HDi + chip PSI = 127KM / 285Nm. Start spod świateł taki sobie, za to na trasie powyżej 2300 obrotów bez porównania do fabrycznych osiągów. Naprawdę warto wydać 2500zł. Benzyniaki 1,6/1,8 zostają w tyle mimo dużej jakby nie było wagi "cytrynki". Do tego tempomat też założony w serwisie (za 340 zł!!!) - zabawka pozwalająca oszczędzić kilkanaście % paliwa (a czasami prawie zasnąć za kółkiem).
4,0
Skrzynia biegów
Żadnych kłopotów nie zauważyłem, ale super też nie jest.
4,0
Układ jezdny
Mam czasami wrażenie że zbyt dokładnie "czyta" drogę - gdyby był trochę bardziej "nieczuły" nic by mu nie zaszkodziło. Promień skrętu godny dostawczaka. Wspomaganie chodzi lekko i przyjemnie, gdyby nie ono na parkingu lekko by nie było. Wcześniej jeździłem 5 lat Berlingo i było tak samo (ale to był praktycznie dostawczak).
Za to komfort podróżowania na 5! Doceni tylko ten kto pojeździ.
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu, na boki żadnych problemów. Do tyły pomagają czujniki cofania. Wystarczają w zupełności + lusterka boczne (szkoda że nie tak wielkie jak w Berlingo).
4,0
Ergonomia
Podstawka pod kubek z lewej strony kierownicy to nieporozumienie. Poza tym otwiera się prawie zawsze jak sięgam po monetę (to z kolei niezłe). Przycisków nie za dużo i dobrze. Obsługa sprzętu nieskomplikowana. Podłokietniki akurat pod moją rękę. Podstawka na kubki między fotelami służy mi tylko do odkładania okularów (idealne do puszek 0,33 a tych akurat nie pijam).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam zastrzeżeń. Jeżdżę 80% czasu z załączoną automatyczną klimą, nie narzekam na komfort cieplny ani w jedną ani w drugą stronę. Świetny przycisk gwałtownego odparowania przedniej szyby. Klimatyzowany schowek OK (ale piwa nie schłodzisz).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duuuże auto!
5,0
Wyciszenie
Odrobinkę "na zimno" mały klekocik, ale to chyba normalne w dieslach. Mija po kilku chwilach. Do 130km/h wręcz cicho. Powyżej też nieżle, ale super szybko nie jeżdżę więc ocena wysoka. Czasami jakiś odgłos z zawieszenia ale to drogiazgi.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ciężka jazda miejska - do 8,5
Normalna miejska - 8
Mieszana - 7,5
Trasa - poniżej 7 (nawet do 6)
4,0
Stosunek jakość/cena
Ponieważ to moja druga cytryna, wytargowałem naprawdę dobrą cenę. Z porównań z innymi autami (Mondeo, Octavia, Toledo, Laguna, Vectra) wyszło mi na korzyść. Po dołożeniu chipa i tempomatu (razem za 3000zł) mam prawie wersję 2,2Hdi (fakt że bez ESP).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dałem wyłączyć automatyczne wycieraczki - dla mnie badziewie działające "od czapy". Teraz mam tylko jeden interwał ale wystarcza. Przydałby się prosty programator (miałem kiedyś w Trabancie - tylko 20zł!). No i 2 żarówki przednie (cholera akurat lewe, trzeba wywalać akumulator!)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jedna poważna - bicie kierownicy przy hamowaniu oraz w zakresie prędkości 90-130km/h. Skończyło się na przetoczeniu tarcz i wyważeniu całego układu kierowniczego na aucie.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0i 16V 136KM 100kW
[l/100km]