Z uwagi na to, że kupiłem używany za rozsądną cenę daję 5 z minusem (gdybym kupił nowy z salonu za cenę obowiązującą w salonie opisane mankamenty nie dałyby tak wysokiej oceny).
Wrażenia
4,0
Silnik
Zimny silnik nieco słychać, jednak jak się zagrzeje jest cichy - podsumowując nowoczesny diesel. Minusem może być dodatkowy koszt obsługi filtra cząsteczek stałych - w pierwszej wersji C5 wymienia się go razem ze specjalnym płynem co 80 tys. km (koszt ok. 2000 zł w serwisie Citroena). Myślę jednak, że tym kosztem nie należy się zrażać gdyż silnik jest naprawdę dobry - dałem ocenę 4 z uwagi na konieczność wymiany filtra.
5,0
Skrzynia biegów
Z tym silnikiem skrzynia jest bardzo dobrze zestopniowana - samochód zachowuje się nieco jak samochód benzynowy (kręci do 4500 obrotów) - super.
5,0
Układ jezdny
Układ hydroaktywny jest super - jak na razie nie miałem żadnych problemów a komfort jazdy jest na bardzo wysokim poziomie. Mój egzemplarz jest wyposażony dodatkowo w możliwość przełączenia zawieszenia w tryb sport który naprawdę się sprawdza (zawieszenie usztywnia się co świetnie się sprawdza się na krętej drodze). Wspomnę tylko o regulacji prześwitu zawieszenia której nie ma u konkurencji w tym segmencie a która jak się okazuje jest bardzo przydatna.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra widoczność + prawe lusterko samoczynnie przestawiające się do jazdy wstecz + parktronik. Na minus - szerokie tylne słupki nieco ograniczające widoczność.
4,0
Ergonomia
Dużo schowków w tym pod siedzeniami przednimi to atut. Duży bagażnik w wersji hatchbak to również bardzo wygodna i pożyteczna rzecz. Na minus - nie najlepiej zaplanowane uchwyty na kubki (co prawda obleci ale widziałem lepsze rozwiązania). Sprzęt audio gra i jest sterowany joistikiem przy kierownicy ale nie powala. Bardzo wygodnie rozwiązany tempomat. Przycisków nie za wiele co nie powoduje bałaganu. Czytelny komputer pokładowy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Układ klimatyzacji dwustrefowej sprawuje się dobrze. Dziwi brak elektrycznego podgrzewania przedniej szyby - tutaj konkurencja jest lepsza.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duży samochód i dużo miejsca - komfortowo - świetne auto na długie trasy. W wersji exclusive super tapicerka typu "moara" + plastikowe "drewno" - jest naprawdę przytulnie i przyjemnie. Wygodę poprawiają podłokietniki osobno dla kierowcy i pasażera oraz podłokietnik dla pasażerów tylnej kanapy wyposażony w schowek i uchwyty na kubki.
4,0
Wyciszenie
Cicha rozmowa nie nastręcza problemów - jak już pisałem wyżej silnik cichnie jak jest rozgrzany. Na minus - plastiki nieco skrzypią przy jeździe po większych nierównościach lub przy przejeżdżaniu przez jakieś przeszkody (np. progi zwalniające) - nie powinno to mieć miejsca w samochodzie z tego segmentu i z tak małym przebiegiem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód nie jest samochodem sportowym i służy do spokojnej wygodnej jazdy - przy spokojnej jeździe (mam na myśli około 100 do 130 km/h w trasie + przepisowo w mieście) mieści się w 6,5 l/100 km w cyklu mieszanym. Jadąc szybko i z gazem do spodu spali odpowiednio dużo - jak każdy silnik. Podane poniżej spalanie nie jest koloryzowane - jest to spalanie które faktycznie notuję.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem swój egzemplarz jako auto po wypadku sprowadzone z Francji. Auto sprawdziłem w serwisie - przebieg nie kręcony (mają system sprawdzania wszystkiego co się działo w serwisie Citroena niezależnie w którym kraju auto było serwisowane - wystarczy podać nr VIN). Moim zdaniem cena jaką zapłaciłem za auto jest ceną która w 100% odpowiada temu co dostałem w zamian. Na rynku wtórnym auta te można kupić w atrakcyjnej cenie - niższej niż samochody z tego segmentu firm konkurencyjnych.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie dobrze - ale na wszelki wypadek nie przeceniam - jak coś zauważę to dopiszę. Tutaj wtrącę uwagę o serwisie Citroena który potrafi doprowadzić do szału nawet świętego - miałem już do czynienia z jednym serwisem z jednego miasta wojewódzkiego i nie mogłem wyjść z podziwu jak można tak długo robić rzeczy które im zleciłem (kilka bzdur do sprawdzenia i wymiany).
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na razie dobrze - ale na wszelki wypadek nie przeceniam - jak coś zauważę to dopiszę.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 HDi FAP 133KM 98kW
[l/100km]