Stosunkowo mocny, oszczędny, dynamiczny. Niezła kultura pracy. Koło pasowe "starcza" na około 40.000km (nie więcej). Koszt zakupu z wymianą 250zł. Poza tym - niezawodny.
4,0
Skrzynia biegów
Czasem "jedynka" twardo wchodzi. Ogólnie bardzo precyzyjna.
5,0
Układ jezdny
Wysoki komfort układu jezdnego. Dobrze się prowadzi. Idealny na polskie drogi. Bardzo przydatna opcja "Sport" - zawieszenie się usztywnia i lekko obniża. Zawieszenie hydro kompletnie bezawaryjne, trwałe zawieszenie i jego elementy.
Komfort
4,0
Widoczność
Mogłoby być lepiej "do tyłu", ale od czego są czujniki cofania :)
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Dobrze spasowane. Materiały dobrej jakości. Nic nie trzeszczy, nie stuka mimo upływu lat i przebiegu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W miarę ciche nawiewy przy ustawieniu na MAX. Szybkie odparowywanie szyb. Klimatyzacja chłodzi bardzo dobrze. Czasem problemy z "zacinaniem" się na jednej temperaturze. Zbyt długi czas nagrzewania się wnętrza, szczególnie w zimie. Nawiew na nogi mógłby być rozwiązany nieco lepiej.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo przestronnie i bardzo wygodnie zarówno z przodu jak i z tyłu. Nie ma problemy z osobami o dużym wzroście. Tapicerka mimo upływu lat i przebiegu w bardzo dobrym stanie (welur). Gąbka fotela kierowcy wykazuje już pewien stopień zużycia.
4,0
Wyciszenie
Mogłoby być lepiej. Ogólnie przy 130km/h słychać tylko szum kół. Od 150km/h zaczyna być słychać silnik.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak każde auto - trzeba dbać i na bieżąco usuwać drobne usterki. Diesel - wymaga szczególnej opieki (FAP, turbina, wymiana oleju, filtrów). W tym modelu wymiana rozrządu co 60.000km. Auto na pewno tańsze w utrzymaniu niż niejeden "japończyk" czy "niemiec"...
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tą cenę nie ma lepszego auta :)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dość często przepalające się żarówki H7 oraz postojowe (pomogła wymiana na postojówki typu LED). Drobne problemy z zamknięciami oparć tylnych foteli. Awaria jednego czujnika parkowania. Pękniecie spinki linki gazu przy pedale.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Spalony alternator (przy 260.000km). Koło pasowe (4 koła w ciągu 5 ostatnich lat). Poza tym żadnych problemów z FAP-em, turbiną, wtryskami itp. Duża dostępność części za rozsądną cenę.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 HDi FAP 133KM 98kW
[l/100km]