Zawieszenie
: Już pisałem wiele razy, nie będę się powtarzał. Cudo i tyle!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Uwaga na wszystkie styki! Zabrudzone mogą prowadzić do wyskakiwania głupich błędów np.
Zawieszenie
: Pilnujmy by zawsze był LDS i nie lekceważmy żadnych podejrzanych odgłosów a będzie ok.
5,0
Całokształt
Zachorowałem na, zapewne nieuleczalną, "hydrochorobę". Zakochałem się w Citroenach, a szczególnie w hydropneumatycznym zawieszeniu! Każda chwila spędzona w tym aucie to chwila rozkoszy. Gdy się wsiądzie to aż żal wysiadać. Chciało by się jechać i jechać... Uwielbiam go! Jest szóstym członkiem mojej rodziny...
"Kupiłem Citroena i teraz w windzie mnie trzęsie"
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik całkiem elastyczny. Spokojnie można jechać 50m/h na czwartym biegu i całkiem żwawo zebrać się do wyprzedzania. Czuły na jakość paliwa! Trochę głośny, ale to normalne w Citroenie.
Mam trochę problemów, ale to głównie przez własne niedbalstwo i skąpstwo.
3,0
Skrzynia biegów
Na zimno chodzi bardzo topornie. Jedynka ciężko wchodzi. Ze wstecznym też bywa różnie.
Na osłodę dodam, że biegi wybiera się łatwo. Bardzo łatwo wyczuć.
5,0
Układ jezdny
Prowadzenie? W zasadzie normalnie.
Zawieszenie? Mistrzostwo świata!!! Samochód nie jedzie a płynie. Prowadzi się bardzo pewnie, na zakrętach nie przechyla. Doskonale wybiera nierówności. W śniegu i zaspach, dzięki regulowanej wysokości podwozia, łatwo zawstydzić nadętego pana z nadętej limuzyny...
Co ważne, dzięki "korektorowi prześwitu, samochód bez względu na stopień załadowania zawsze ma ten sam prześwit. Niby drobnostka, ale jak cieszy gdy jedzie się z całą rodziną, pełnym bagażnikiem i nie szlifuje się asfaltu podwoziem.
Komfort
5,0
Widoczność
Siedzi się stosunkowo wysoko. Widać wszystko. Lusterka duże, przednie słupki nie przeszkadzają. Nie mam się do czego przyczepić.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką i przyjemniej ułożone niż w niemieckich samochodach - z nutą francuskiej finezji. Przyjemne, miłe, wręcz przytulne wnętrze. Plastiki jak najbardziej ok, nic nie trzeszczy na wybojach.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
U mnie klimatyzacja tak średnio chodzi, ale może się czepiam. Ogrzewa się szybko jak na taki duży samochód. Dwustrefowa klimatyzacja przydatną jest.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca z przodu jak w większości samochodów dostateczna ilość. Z tyłu? Super. Siedzi się wyjątkowo wygodnie. Można lekko wyprostować nogi. W trzy osoby jest ok, w dwie super. Trasa 200 km bez przerwy nie męczy nikogo z pięciu pasażerów.
3,0
Wyciszenie
Mogło by być lepiej, ale i tak nie jest źle. Jak na samochód tej klasy powinno być ciszej. Jednak rozmowa do 160km/h jest jak najbardziej możliwa i nie nastręcza problemów. W okolicach 180km/h trzeba już podnosić głos.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Uważam, że jak na ponad dwulitrowego turbodiesla jest ok. Średnia w trasie bez autostrad to 6-7l/100km. W mieście raczej nie da się wyjść poza 10l/100km. Noo chyba, że w 40 stopniowy upał, ruszając pełnym ogniem spod każdych świateł, ale nie sprawdzałem tego. Jadąc spokojnie 70-80km/h można zejść poniżej 6l/100km.
Koszty napraw przeciętne.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tę cenę nie ma bardziej komfortowego samochodu!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
No dużo bajerów i elektroniki to i... a wcale nie!
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Samochód naprawiałem u wielu różnych mechaników stąd trochę problemów. Zresztą pojazd po wypadku. Zostałem nieco oszukany przy zakupie, ale to na własną prośbę. Trochę za bardzo chciałem go "odrestaurować".
Jednak nic strasznego, oprócz padniętej turbosprężarki (też trochę przeze mnie), nic poważnego się nie działo.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 HDi FAP 133KM 98kW
[l/100km]