Jestem pod wrażeniam komfortu, osiągów i ekonomii tego wozu. Jest super. Dobrze że te wozy nie są popularne, bo ma się wtedy poczucie indywidualizmu. Wśród złodzieji także są niepopularne - i to jest bardzo dobre. Z wyposażeniem dodatkowym jak: czujniki parkowania, system głośnomówiący Parrot na Bluetooh-fie, nawigacja GPS Mio-C520 i, CB-radio HarryII jest to wręcz ideał wozu. Nowego nie opłaci się kupować ze względu na utratę wartości ale tak jak ja, za 40tyś,z 2004r, z przebiegiem 22tyś, po lekkiej stłuczce - to się nazywa gratka (cena w salonie 114tyś.). Nowy C5 po modernizacji (zdjęcia już są) z nowymi silnikami, Hydroaktywnym zawieszeniam Citroena - zapowiada się rewelacyjnie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Zero problemów, regularna praca, małe spalanie, po Chiptuningu na hamowni podwoziowej wzrost mocy ze 110kM na 135kM, i momentu z 248Nm na 333Nm, spalanie spadło - miasto ok. 7l, trasa 5l/100km przy pracującej klimie - jazda trochę powyżej przepisów
5,0
Skrzynia biegów
Żadnych problemów, dobrze że wsteczny sygnalizuje gong
5,0
Układ jezdny
Hydroaktiv 3 jest doskonały. Z tego co wiem to Citroen daje gwarancję na 200kkm na zawieszenia, przy czym po 120kkm należy wymienić kule.
Komfort
4,0
Widoczność
Duży wóz, więc trochę ograniczone pole widzenia jest
5,0
Ergonomia
Jestem zadowolony, można dobrać ustawienia pod siebie, w mojej wersji wyposażenia przydałaby się pamięć ustawień
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Żadnych uwag co pracy układu automatycznej klimy, trzeba dbać i raz w roku robić przegląd, u mnie na Śląsku szybko zanieczyszcza się filtr pyłkowy, ale to nie jest wina auta
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Elegancko i wygodnie, podłokietniki utrudniają zapinanie pasów, ale można się przyzwyczajić
5,0
Wyciszenie
Praktycznie do 130km/h jest ok., powyżej to wrażenie subiektywne u mnie do 150 jest względnie cicho a powyżej 190-210kmih robi się głośno, ale z taką prędkością jeżdżę żadko i mi to nie przeszkadza
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
do 7l miasto, 5l trasa - bez komentarza
4,0
Stosunek jakość/cena
Tylko cena (mimo promocji stosowanych przez Citroena) jest barierą. Ale za nowoczesność i jakość trzeba płacić. W raportach TUV C5 jest na 16 miejscu, przed większością modeli Toyoty, BMW, Wolkswagena itd. Polecam
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie żadnych usterek, nie liczę spalonych 2 żarówek