Zawieszenie
: Zaskoczyło właściwie po raz drugi :) Mięciutko i komfortowo. Hydro III generacji w sam raz na nasze krzywe drogi :)
5,0
Całokształt
To już drugie C5 w rodzinie. Bardzo komfortowy wóz. Super wygodne podróżowanie w idealnych warunkach. Hydropneumatyka robi swoje :)Przestronny i dynamiczny w sam raz dla rodziny czy w celach reprezentacyjnych. Pomimo sporego przebiegu i naszych dróg stan zadowalający. Wysoki poziom bezpieczeństwa seryjnego, 8 poduszek, ABS, 4 gwiazdki NCAP (2001).Unikać zakupu auta bez sprawdzonej dokumentacji, z komisów. Szczególnie awaryje były pierwsze serie modelu (lata 2001-2002), później auto zostało dopracowane.
Wrażenia
5,0
Silnik
Pomimo niemałego już przebiegu autko dalej dzielnie brnie przed siebie. Troche stracił na elastyczności ale ogólnie na 4+/5- Dobre wyciszenie diesla. Silniki HDi pracują bardzo grzecznie i równo.
4,0
Skrzynia biegów
Czasem haczy drugi bieg (zużyty wybierak 2 biegu). Poza tym płynnie i dość precyzyjnie, ale do agresywnej jazdy się nie nadaje. (z poprawką na przebieg)
4,0
Układ jezdny
Wydaje się gumowaty, ale w końcu to nie wyścigówka. Ogólnie bez zastrzeżeń - wymaga przyzwyczajenia.
Komfort
4,0
Widoczność
Przydały by się troszke większe lusterka boczne. Powierzchnia przeszklona wystarczająco duża pomimo sporych rozmiarów.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Prosta obsługa, duże przyciski. Brak zastrzeżeń.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima działa bez problemu, błyskawicznie chłodzi. Świetnie trzyma temperature dla każdej strefy. Ogrzewanie czasem zalatuje plastkiem ale to raczej normalne.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ogrom miejsca. Kierowca i pasażer nie mają prawa narzekać na przestrzeń. Z tyłu można grać w tenisa! Nawet wysocy będą zadowoleni.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie poprawne, silnika nie słychać. Jeśli coś może przeszkadzać to tylko powietrze.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Autko jak na rozmiary i masę oszczędne. Średnio ok 5,8 l/100km W zimie jest więcej ale przy trasach jakie pokonuje silnik nie zdąża się nagrzać. Przy autostradzie i szybkich, płynnych trasach zejście poniżej 5 litrów jest możliwe. Agresywna jazda po mieście na zimnym silniku powoduje, że 10l/100km jest blisko. Unikać ASO jak ognia po gwarancji! Potrafią więcej zepsuć niż pomóc, ceny z kosmosu. Warto samemu kupić części i poszukać dobrego mechanika prywatnego, szczególnie od zawieszenia.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena nowych była przeciętna jak na ten standart. Używane dostępne tanio z bogatym wyposażeniem. Wystarczy uważać przy kupnie i cieszyć się wygodą :)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasem coś się przytrafi. Ostatnio nawaliło sterowanie powrotu prawego lusterka ale na szczęście łatwo to naprawić. Kiedyś odpadały klamki wewnętrzne ale Citroen to wyeliminował.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Uszkodzenie przewodu z płynem LDS do zawieszenia. Przez to 3 razy samochód odwiedzał ASO. Winna była wadliwa seria przewodu. W pierwszych seriach pojazdu hamulce potrafiły złapać i dalej lekko trzymać przez co grzały się felgi. Później to udoskonalili. Słaba powłoka lakiernicza(wiele zarysowań), brak korozji.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 109KM 80kW
[l/100km]