Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C5 I Hatchback

steff, 15 lat temu
Silnik 2.0 HDi 109KM 80kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 167 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Citroen C5 I Hatchback 2.0 HDi 109KM 80kW 2000-2004 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Bardzo pojemne auto.
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik po zapaleniu trochę się zatrzęsie, natomiast w czasie jazdy kultura jest bardzo dobra. Porównuję do Xantii 2.0 16v - benzynowy motor praucje jednak bardziej gładko na wolnych obrotach. Elastyczność - 60-100km/h na IV biegu i V 80-120km/h jest bodajże odrobinę lepsza niż 132-konnej Xantii 2.0 16v. Silnik 2.0HDI jest wystarczającą jednostką, do przyjemnej jazdy, ale nie czyni z tego auta rakiety. Mułowata jedynka.
3,0
Skrzynia biegów
Było by doskonale, gdyby nie pewne problemy z włączaniem wstecznego na zimno. Trzeba go mocno wcisnąć ( mam układ typowo oplowski - jedynka do przodu podnosząc blokadę)
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie bardzo komfortowe. Odrobinę wygodniejsze jeszcze od Xantii. Do normalnej jazdy wystarczająco dobrze trzyma się drogi, choć Xantią można wejść nieco szybciej w zakręt. NAtomiast auto jest bardziej przewidywalne podczas dzikich manewrów omijania przeszkody. Przy jeździe po nierównościach buja i na drogach nieutwardzonych warto wrzucić pozycję \"teren\" aby nie uderzyć plastikową osłoną silnika w garb drogi.
Komfort
3,0
Widoczność
Było by bardzo dobrze gdyby... nie przednie słupki, które bardzo ograniczają widoczność. W jeździe miejskiej trzeba pochylić się często przy skrętach o 90st. aby zobaczyć czy nie ma pieszego.
4,0
Ergonomia
Pokrętła, podłokietniki, - bardzo dobrze rozplanowane. Szuflady pod fotelami. Minusem jest brak uchwytu na kubki jakie mają amerykańskie auta.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca, subiektywnie więcej niż w podobnych wozach tego segmentu. To duże auto. Bardzo duży bagaznik. Po złożeniu siedzeń wchodzą bez problemu dwa rowery górskie bez konieczności demontażu niczego z nich. Wszedłby trzeci cały, ale byłby już powyzej linii okien.
4,0
Wyciszenie
Bez zastrzeżeń.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wbrew obawom moje auto jest bardzo tanie w eksploatacji. Części są droższe niż do Xantii, raz do roku trzeba wymienić któryś z łączników stabilizatora ( powiedzmy co 80.000 jeden ). Auto spala średnio 6.5L przy jeździe mieszanej po aglomeracji śląskiej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Uzywane C5 mają niskie ceny w stosunku do wielkości, komfortu i również niezawodności. Ja posiadam bezwypadkowy egzemplarz kupiony w Polsce, od nowości w jednej rodzinie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kilka drobiazgów zostało usuniętych przez ASO na gwarancji (czujniki)oraz przepływomierz. Od tego czasu zepsuł się tylko jeden podłokietnik. Auto ma 6,5 roku i ponad 160 tys. Zgnił przewód hamulca ręcznego, blokując lekko koło.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 109KM 80kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen C5 I Hatchback