Układ hamulcowy
: Tarcze hamulcowe, lozyska i zaciski hamulcow
Układ elektryczny
: Nieszczelne reflektory i zalewane przetwornice wysokiego napiecie do reflektorow ksenonowych
2,0
Całokształt
Juz nigdy wiecej Citroena. Te czasu kiedy Piekne szczupaki, DS Pallas i pozniej XM byly awangarda myslitechnicznej w przemysle motoryzacyjnym juz minely. Kiedys marzylem o takim aucie. Teraz po moich doswiadczeniach z C5 nawet bym nie spojrzal na takiego C6. Nic a nic mnie to juz nie pociaga. Moj stary, 15 letni SAAB jezdzi o klase lepiej i mam do niego wieksze zaufanie. Jak mam jechac na urlop, dluzsza trase i chce miec pewnosc, ze dojade to biore Saaba.
Wrażenia
2,0
Silnik
Krowa! Ma bardzo waski przedzial wysokiego momentu obrotowego. To ma 3l V6 a zachowuje sie gorzej niz 1.8l 4cyl. Owszem, da sie go rozhustac do 220 km/h ale nie po to kupuje sie taki samochod.
1,0
Skrzynia biegów
W polaczeniu z 4-biegowa automatyczna przekladnia jazda tym samochodem to meczarnia. Nim sie nie da lekko przyspieszyc w miescie np. od 30 do 50 km/h. Jade spokojnie i chce zmienic pas. Dociskam pedal gazu i nic. Dociskam dalej i dalej nic. Jeszcze troche a on wtedy redukuje i wyrywa a wyjacym silnikiem ze az wstyd. W ASO mowia, ze to jest w normie. Za to przy zwalnianiu np. przed swiatlami skrzynia lubi stuknac i to tak mocno, ze sie cale auto zatrzesie.
1,0
Układ jezdny
Owszem, ten hydroaktywny system to frajda (o ile dziala). Sfery - wszystkie 6 juz mam wymienione. Popsuly sie po 45 000 km. Zaciski tylnych hamulcow to eksperyment projektanta lazienek. One nie maja prawa poprawnie dzialac. Juz powymieniane i za pare lat bedzie to samo. Tarcze hamulcowe - powymieniane. Lozyska przednich kol do wymiany po 50 000. itd itp.
Komfort
4,0
Widoczność
Jestem wysoki wiec nie narzekam ale... patrz dalej na ergonomie.
2,0
Ergonomia
Kierowcom powyzej 185 odradzam. Nie da sie ustawic pozycji fotela i kierownicy wygodnie dla wysokiej osoby. Francuzi do wysokich nie naleza? Ale Japonczycy potrafia. Pedaly sa stanowczo za blisko fotela. Cofam fotel do tulu (i kierownice tez) i musze sie pochylic do przodu zeby dosiegnac kierownicy.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zaledwie 3 lata a nadmuch ogrzewania juz swierszczy. Czyli nastepna koazja dla ASO zeby zarobic. A ceny to oni maja!!!
3,0
Wyciszenie
Do 90 km/h da sie jechac. Powyzej szum na nieszczelnosciach drzwi i okien zaczyna dokuczac. Powyzej 160 mamy efekt kabrioleta
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No coz, jak sie jezdzi 210-konnym 3LV6 to nalezy sie liczyc z tym ze taki smok lubi wypic: srednio 12l/100km na trasie (po niemieckich atostradach) przy predkosciach powyzej 180km/h to juz 20l/100 km
2,0
Stosunek jakość/cena
W momencie zakupu tak sobie liczylem, ze samochod o takich walorach (silnik, wyposazenie) i za taka cene to nawet jezeli po 6 - 8 latach nie dostane za niego tyle co bym dostal za Audi czy BMW, to i tak bede do przodu. No i okazalo sie, ze nie! Bo po tych 6 - 8 latach to ja juz chyba nic (prawie) za niego nie dostane a do tego czasu koszta napraw - te juz poniesione i te ktore jeszcze prztjda - beda wyzsze niz gdybym kupil Lexusa.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Co chwila cos sie psuje, odpada, zacina. Elektronika jeszcze dziala ale jak to sie zacznie psuc to auto pojdzie na zlom. No bo czy ktos rozsadny to kupi? Dalem za niego 130 000 PLN Po trzech latach jego wartosc na gieldzie to 40 000.- Za dwa lata moze dostane jeszcze 15 000.- Jak na 60 000 km to moglbym taniej jezdzic taksowka. O! miec taka na stale przed domem z kierowca na zyczenie. To jest klasa a nie palowanie sie Citroenem C5 3LV6 Exclusive.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Lozyska przednich kol, Przednie tarcze hamulcowe, Mechanizmy elektrycznego otwierania przednich okien, Wszystkie sfery (amortyzatory) hydroaktywnego zawieszenia, Zaciski hamulcow tylnych kol, 4 z 6ciu indukcyjnych cewek zaplonowych. Przetwornice wysokiego napiecia lamp ksenonowych (te lampy sa fabrycznie nieszczelne i do przetwornic dostaje sie woda.
Jak na 3 letni samochod to nie zle co?
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 3.0 V6 207KM 152kW
[l/100km]