Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C5 I Hatchback

aswojtas1@wp.pl, 14 lat temu
Silnik 3.0 V6 207KM 152kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 120 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Citroen C5 I Hatchback 3.0 V6 207KM 152kW 2000-2004 - Oceń swoje auto
2,46
42% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Owszem, ten hydroaktywny system to frajda (o ile działa).
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Sfery (amortyzatory) hydroaktywnego zawieszenia,
Układ hamulcowy : Tarcze hamulcowe, lozyska i zaciski hamulcow,
Układ elektryczny : Nieszczelne reflektory i zalewane przetwornice wysokiego napiecie do reflektorow ksenonowych.
2,0
Całokształt
Juz nigdy wiecej Citroena. Te czasu kiedy Piekne szczupaki, DS Pallas i pozniej XM byly awangarda myslitechnicznej w przemysle motoryzacyjnym juz minely. Kiedys marzylem o takim aucie. Teraz po moich doswiadczeniach z C5 nawet bym nie spojrzal na takiego C6. Nic a nic mnie to juz nie pociaga. Moj stary, 15 letni SAAB jezdzi o klase lepiej i mam do niego wieksze zaufanie. Jak mam jechac na urlop, dluzsza trase i chce miec pewnosc, ze dojade to biore Saaba.
Wrażenia
1,0
Silnik
Krowa! Ma bardzo wąski przedział wysokiego momentu obrotowego. To ma 3l V6 a zachowuje się gorzej niż 1.8l 4cyl. Owszem, da się go rozhuśtać do 220 km/h ale nie po to kupuje się taki samochód.
2,0
Skrzynia biegów
W połączeniu z 4-biegowa automatyczną przekładnią jazda tym samochodem to męczarnia. Nim się nie da lekko przyśpieszyć w mieście np. od 30 do 50 km/h. Jadę spokojnie i chce zmienić pas. Dociskam pedał gazu i nic. Dociskam dalej i dalej nic. Jeszcze trochę a on wtedy redukuje i wyrywa a wyjącym silnikiem że aż wstyd. W ASO mówią, ze to jest w normie. Za to przy zwalnianiu np. przed światłami skrzynia lubi stuknąć i to tak mocno, ze się całe auto zatrzęsie.
2,0
Układ jezdny
Owszem, ten hydroaktywny system to frajda (o ile działa). Sfery - wszystkie 6 już mam wymienione. Popsuły się po 45 000 km. Zaciski tylnych hamulców to eksperyment projektanta łazienek. One nie maja prawa poprawnie działać. Już powymieniane i za parę lat będzie to samo. Tarcze hamulcowe - powymieniane. Łożyska przednich kół do wymiany po 50 000. itd itp.
Komfort
3,0
Widoczność
Jestem wysoki wiec nie narzekam ale... patrz dalej na ergonomie.
2,0
Ergonomia
Kierowcom powyżej 185 odradzam. Nie da się ustawić pozycji fotela i kierownicy wygodnie dla wysokiej osoby. Francuzi do wysokich nie należą? Ale Japończycy potrafią. Pedały są stanowczo za blisko fotela. Cofam fotel do tyłu (i kierownice tez) i muszę się pochylić do przodu żeby dosięgnąć kierownicy.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zaledwie 3 lata a nadmuch ogrzewania już świerszczy. Czyli następna okazja dla ASO żeby zarobić. A ceny to oni maja!!!
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
OK
3,0
Wyciszenie
Do 90 km/h da się jechać. Powyżej szum na nieszczelnościach drzwi i okien zaczyna dokuczać. Powyżej 160 mamy hałas jak w kabriolecie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No cóż, jak się jeździ 210-konnym 3LV6 to należy się liczyć z tym że taki smok lubi wypić: srednio 14l/100km na trasie (po niemieckich autostradach) przy predkosciach powyżej 180km/h to juz 20l/100 km
3,0
Stosunek jakość/cena
W momencie zakupu tak sobie liczyłem, że samochód o takich walorach (silnik, wyposażenie) i za taką cenę to nawet jeżeli po 6 - 8 latach nie dostane za niego tyle co bym dostał za Audi czy BMW, to i tak będę do przodu. No i okazało się, ze nie! Bo po tych 6 - 8 latach to ja już chyba nic (prawie) za niego nie dostanę a do tego czasu koszta napraw - te już poniesione i te które jeszcze przyjdą - będą wyższe niż gdybym kupił Lexusa.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Co chwila cos się psuje, odpada, zacina. Elektronika już też się sypie i jak tak dalej pójdzie to auto pójdzie na złom. No bo czy ktoś rozsądny to kupi? Dałem za niego 130 000 PLN Po pięciu latach jego wartość na giełdzie to 20 000.- Za rok może dostanę jeszcze 15 000.- Jak na 60 000 km to mógłbym taniej jeździć taksówką. O! mieć taka na stale przed domem z kierowcą na życzenie. To jest klasa a nie pałowanie się Citroenem C5 3LV6 Exclusive.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Lozyska przednich kol, Przednie tarcze hamulcowe, Mechanizmy elektrycznego otwierania przednich okien, Wszystkie sfery (amortyzatory) hydroaktywnego zawieszenia, Zaciski hamulców tylnych kol, 4 z 6ciu indukcyjnych cewek zapłonowych. Przetwornice wysokiego napięcia lamp ksenonowych (te lampy są fabrycznie nieszczelne i do przetwornic dostaje sie woda. Jak na 3 letni samochod to nie zle co?

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.0 V6 207KM 152kW [l/100km]

Średnie zużycie
14,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
20,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
11,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen C5 I Hatchback