Samochód niesamowicie wygodny. Hydro to świetna sprawa. Mimo wielu lat działa zadziwiająco dobrze. Samochód mocno niedoceniony, a szkoda. Jest to dobrze wykonany samochód.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik normalny. Nie jest to BMW, także szału nie ma. Ogólnie pracował dobrze. Minus za wymianę hydraulicznych popychaczy. Jednak wydaje się to być winą poprzedniego właściciela, który jeździł na złej klasy oleju.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracowała dobrze, ale z powodu bardzo kiepskich przełożeń daje tylko 3 gwiazdki. Przy 110 km/h miałem ok. 3000 obr/min. Dramat.
5,0
Układ jezdny
Tu mimo miękkiego hydro było dobrze. Samochód nigdy nie uciekał, ale też do ostrej jazdy nie zachęcał. Hydrowóz nie jest od tego. Po wciśnięciu funkcji sport fajnie wchodził w zakręty. Tu wysoka ocena, choć charakterystyka odbiegająca od BMW 5, które miałem
5,0
Karoseria
Świetnie! To coś co oprócz hydro wyróżnia ten samochód. Żadnej rdzy po tylu latach. Podłoga czyściutka. Do tej pory jestem pod wrażeniem! Inni mogą się uczyć jak zabezpieczać samochody od Citroena. Ocena jak najwyższa, bo rysy też się łatwo na lakierze nie pojawiały, a po tylu latach (produkcja 2002) lakier nie był wyblakły, czy coś.
Komfort
4,0
Widoczność
Nieco długi przód, ale z czujnikami z tyłu dało radę nim parkować. Nie jest to mały samochód, więc trzeba nieco wprawy w poruszaniu się po mieście.
5,0
Ergonomia
Dla mnie wszystko na miejscu. Nie miałem problemu ze znalezieniem czegoś. Ogólnie wszystko było w zasięgu ręki.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Świetnie działająca klima, nawet w duże upały. Fakt, że musiałem wymienić motoreduktor klimy od strony kierowcy nie zaniży oceny. Pracowała świetnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Masa miejsca. Świetny motyw z brakiem tunelu środkowego z tyłu. Spokojnie mieściło się 5 osób i nikt nie narzekał.
4,0
Wyciszenie
Do 140 km/h bardzo dobrze (lepiej jak w volvo s60). Powyżej tych prędkości było głośniej z powodu silnika i źle stopniowanej skrzyni manualnej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty utrzymania jak na limuzynę bardzo fajne. Dałem 4 gwiazdki, bo zawsze mogą być niższe :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Za cenę, w jakiej chodzą stare już używki dostajemy super wygodną limuzynę, która nie rdzewieje. Warto zwrócić uwagę na ten samochód, w momencie kiedy ma się mało kasy, a chce się limuzynę klasy D. W tej kategorii trudno o lepszy samochód.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Denerwujący był czujnik poziomu płynu do spryskiwaczy, który pokazywał niski stan podczas psikania na szybę i światła, mimo że płyn był. Jeszcze trzeba dodać wyłączające się światła drogowe (tzw. długie) - wyrabiające się styki w przełączniku. Z racji przełącznika problem był też z sensorem zmierzchu. Trzeba dorzucić również panel sterowania szybami elektrycznymi - wariował i musiałem go zmienić. Jednak samochód już wiekowy, więc nie odbiega to od konkurencji.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Hydrauliczne popychacze były do wymiany, bo poprzedni właściciel używał lipnego oleju silnikowego. Z powodu uszkodzonych popychaczy były błędy typu 'antipollution fault' oraz trzęsienie silnikiem na zimnym. Do wymiany miałem jeszcze sfery zawieszenia, ale to z racji wieku. Samochód nigdy nie stanął na trasie.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0i 16V 136KM 100kW
[l/100km]