Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C5 I Hatchback

mareno, 6 lat temu
Silnik 2.0i 16V 136KM 100kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 316 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Citroen C5 I Hatchback 2.0i 16V 136KM 100kW 2000-2004 - Oceń swoje auto
4,43
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
Karoseria
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
4,0
Całokształt
Dobre, solidne auto, o komforcie o którym inne marki mogą pomarzyć. Do tego świetne blachy, w kwestii ocynku Niemcy i Japończycy mogliby Francuzom sznurówki wiązać. Awaryjność przeciętna, na pewno nie tak wysoka, jak mówią stereotypy. Zawieszenie hydropneumatyczne (u mnie hydroactive 3+ z 6 gruchami) w zasadzie jest bezobsługowe i bardzo trwałe, a koszty napraw wbrew pozorom nie kosztują majątku (sfera 200 zł, siłownik 500 zł - wymienia się tylko uszkodzone sfery, nie trzeba wymieniać kompletu, to samo z siłownikami, nie trzeba wymieniać parami jak zwykłych amortyzatorów). Pozostałe części często dużo tańsze, niż do VW, czy Opla. Nawet ceny oryginalnych części miło zaskakują. W środku sporo miejsca, tylna kanapa bardzo wygodna, do tego spory bagażnik. W tej chwili za mniej niż 10 tys (wersja mk1) można kupić wygodne, przestronne auto, które wbrew obiegowym opiniom wcale nie psuje się tak często jak wielu uważa. Z reguły opinie na ten temat mówią Ci, którzy w życiu do czynienia z C5 nie mieli, ale wiedzą lepiej "Bo Edek mu mówił". Kto kupi zadbany egzemplarz, nie będzie żałował i po krótkim czasie stanie się hydromaniakiem. C5 to świetna opcja jako auto rodzinne. Na minus dałbym tylko przygody z elektroniką, auto lubi raz po raz wyrzucić jakiś błąd, ale przy tej liczbie czujników, czujniczków, nie trudno o to, by komp coś pokazał. Reasumując, kupujcie bo warto. Nie jest to auto idealne, ale dużo lepsze niż wielu uważa.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik nie jest demonem prędkości, ale 136 kucy pozwala na sprawne poruszanie się po drodze, po redukcji nie ma strachu przy wyprzedzaniu. Silnik jest trwały i dobrze znosi LPG. No i spalanie, bez problemu można zejść poniżej 10l/100 km.
4,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0i 16V 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen C5 I Hatchback