Zawieszenie
: Komfort resorowania wyznacza standardy. Przejeżdżanie po nierównościach nigdy mnie tak nie cieszyło :D
5,0
Całokształt
Fantastyczny samochód, daje naprawdę wiele radości podczas jazdy - zwłaszca na długich trasach. W mieście też nie jest kłopotliwy. Promień zawracania ułatwia manewry.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 2.0 16V nie jest demonem prędkości, ale do sprawnej jazdy w zupełności wystarcza. Jeśli go przycisnać, potrafi ostro pójść do przodu, ale burczy sobie donośniej niż podczas statecznej jazdy :) Kultura pracy jest bardzo dobra, elastyczność też na niezłym poziomie. W mieście spokojnie można kulać się na ostatnim biegu (w granicach rozsądku oczywiście).
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą perfekcyjnie, skok drążka jest odpowiedni. Zestopniowanie skrzyni całkiem niezłe, ale jak wspominałem, do sportowej jazdy się nie nadaje (prełożenia są raczej długie).
4,0
Układ jezdny
Auto daje się prowadzić pewnie, choć lekka gumowatość hydro-zawieszenia daje się odczuć podczas ostrych manewrów. Poza tym - super. Wyłącznie miłe wrażenia.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie ma problemów z widocznością. Tył? Czujniki cofania, lusterka zewnętrzne są wystarczająco duże, choć przy cofaniu chętnie widziałbym więcej podłoża. Można włączyć patent obniżający lustro od strony pasażera, ale nie o to chodzi by widzieć asfalt i nic za autem. Tak czy inaczej, jeździłem mniejszym aucie, a tutaj nie czuję się zagubiony ;)
5,0
Ergonomia
Dużo praktycznych schowków (drzwi, deska, konsola środkowa) w tym klimatyzowany schowek przed pasażerem. Uchwyty na napoje! Są! (również z tyłu). Pozycja za kierownicą jest doskonała, choć regulacja kolumny kierowniczej stosunkowo ograniczona.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowy klimatronik rządzi. Opcja dogrzewania przedniej szyby intensyfikuje nawiew na front gdy trzeba. Auto szybko się nagrzewa, więc ciepło dociera do środka szybciutko. Same pozytywy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie oszukujmy się, auto jest obszerne, wnętrze też. Jeśli ktoś mówi, że w C5 nie może znaleźć wystarczająco dużo miejsca, powinien zasiadać w części ładunkowej dostawczaka. Z przodu sporo miejsca, podłokietniki itd - maksimum komfortu. Z tyłu? Konstrukcja przednich foteli daje dużo miejsca na wysokości kolan, podłokietnik z uchwytami na kubki, wygodna kanapa - nawet dla 3 osób. Super.
4,0
Wyciszenie
Spodziewałem się nieco lepszego wyciszenia, ale winą mogę obarczyć wypalony tłumik końcowy. Przy spokojnej jedzie we wnętrzu słychać tylko basowy pomruk, w zdecydowanej większości przypadków słychać tylko szum opon. Nierowności też częściej słyszymy niż czujemy.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na benzynie auto potrafi zrujnować. Miejskie spalanie szacuję na 11-12l/100km. W trasie (Pb) potrafiło wciągnąć tylko 6,7l/100km. Na gazie potrfelowi jest dużo lżej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tę cenę nie ma szans na otrzymanie więcej. Stosunek jakości do ceny jest bardzo korzystny, stąd chyba spora popularność modelu. Szukając mojej C5, w wiele miejsc zwyczajnie się spóźniłem, zadbane egzemplarze schodzą na pniu. Zdecydowanie kupiłbym C5 drugi raz, trzeci też :) Póki co mam wrażenie, że nie będę szukał innych aut - kolejna też będzie C5 (pewnie Mk2).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Raczej nic się nie wysypało. Są rzeczy, które potrzebują troski, ale jest naprawdę dobrze. Dużo lepiej niż mówią ci, którzy nigdy nie jeździli Citroenem.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0i 16V 136KM 100kW
[l/100km]