Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C5 I Hatchback

Zrobiony w trąbę, 16 lat temu
Silnik 2.0i 16V 136KM 100kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 13 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Citroen C5 I Hatchback 2.0i 16V 136KM 100kW 2000-2004 - Oceń swoje auto
4,00
5% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Miękki, ale stabilny. Komfort na 5 z +
4,0
Całokształt
Oceny podaję opierając się na intuicji. Kupiłem go z polskiego komisu, w którym jak się później okazało zostałem nieźle zrobiony w trąbę. Według sprzedawcy samochód miał 136 tys. km. Jak się na koniec okazało miał więcej, bo aż 380 tys. km. Niestety ten przebieg to trumna dla takiego samochodu jak C5, wliczając w to również żywotność silnika. Gdyby nie przebieg, samochód były dobrym autem, a jeździłem już Fordem Fiestą, Fiatem Stilo, Volvo S40, Audi A3 i okazjonalnie innymi. Wracając do opinii całokształtu - uważam, że jest to niezwykle wygodny i komfortowy samochód z niezłym wyposażeniem i przemyślaną aranżacją wnętrza. Gdyby tylko zechciał mieć ze 2 razy mniej elektroniki i 3 razy mniej przebiegu to jeździłbym nim dalej i cieszyłbym się tym wozem. Jeżeli szukacie ścigacza - nie kupujcie go. To jest auto rodzinne i reprezentacyjne.
Wrażenia
3,0
Silnik
Najtrudniejsza ocena. Silnik w tym stanie miał utratę kompresji, skończyło się poważną awarią, jednak przyznam, że mimo to dynamika całkiem niezła. Gdyby był 2x mniej wyjechany, byłoby całkiem przyjemnie. Elastyczność bardzo duża i efektywna moc.
4,0
Skrzynia biegów
Przełożenia regularne, czasem niewielki problem ze wstecznym (wina przebiegu?). Poza tym reszta nieźle - przełożenia dobrze zestopniowane, trochę długie.
4,0
Układ jezdny
Trudno ocenić w jednym kierunku. Jest to po prostu pewien kompromis ze zdecydowanym komfortem jazdy. Samochód wręcz stworzony do autostradowych przebiegów. Można jechać i jechać...Tryb sport utwardza auto tylko nieznacznie, ale dzięki temu z pozytywnym zaskoczeniem pokonujemy łuki. Tłumienie nierówności fantastyczne, dziur nie czuć. Po prostu kanapa jakich mało.
Komfort
3,0
Widoczność
Oj trzeba się napocić przy manewrach parkingowych, a żółtodziób to ja nie jestem.
4,0
Ergonomia
Są bardziej rodzinne auta, ale ilość schowków, niezależnie działające podłokietniki, "kieszenie" i szufladki - sprawia to przyjemność i czuć, że ktoś chciał troszkę pomyśleć. Regulacja foteli w 3 płaszczyznach, więc jest ok + regulacja kierownicy. Dostęp do przycisków OK, sterowanie radiem i klimą OK. Bagażnik wielki ale wkładając bagaż można wpaść w ten głęboki i wąski luk bagażowy. Niska i wątła osoba mogłaby mieć problem z większym i cięższym bagażem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima, nagrzewanie - celująco. Oczywiście podstawa to wymiana filtru przeciwpyłkowego na nowy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca całe morze. Żona po odsunięciu przedniego siedzenia mogła założyć nogę na nogę i poczytać gazetę bez jakichkolwiek przeszkód. Dodatkowo możliwość położenia fotela w tył i krótka drzemka - żaden problem.
4,0
Wyciszenie
Znowu przebieg. Gdyby był mniejszy to byłoby jeszcze lepiej. Prędkość 130 km/h i nadal można półgłosem rozmawiać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ciężar samochodu + duży silnik = spalanie w granicach 9 litrów. Jak na takiego kaszalota to wynik jest doskonały. Spokojna jazda międzymiastówką w granicach 8 litrów. O gazie nie wspominam, bo przez te prawie pół roku nie udało się go z sukcesem włączyć a nie mogłem już wydać kolejnych sum na wymianę elektroniki.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ogromny wóz, oryginalny design, ekstremalny komfort - to wszystko za niewygórowaną cenę. Przestrzegam przed niekontrolowanym zakupem. Ten samochód musi być w naprawdę dobrym stanie, żeby mógł zadowolić bezawaryjnością. Porównując do mercedesa opłacalność zakupu nie wymaga komentarza. Co do ceny części zamiennych - jest tu trochę gorzej. Za wszystko, każdą pierdółkę płacimy znacznie więcej niż dla innych samochodów. Im więcej do naprawy, tym większy ból. Dlatego przed kupnem auta warto wydać 100-200 zł i zamówić inspekcję samochodu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Taaaaki przebieg i z drobiazgami całkiem nieźle.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie wiem co tu napisać. 380 tys. km przejechane i w samochodzie do wymiany praktycznie wszystko. Poszło jakieś 5 tys. na wymiany a zabrakło w sumie jeszcze z 10 tys. Chciałem przede wszystkim zwrócić uwagę na tzw. gruszki (zawieszenia) - niesamowite jest to, że wytrzymały taki dystans bez wymiany. Jeżeli gruszki leją to znaczy że samochód jest bardzo mocno wyeksploatowany. Gdyby auto miało mieć połowę z tego, co miało to byłby to na prawdę przyzwoity wóz.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0i 16V 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen C5 I Hatchback