Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C5 I Hatchback

Tomasz, 8 lat temu
Silnik 1.8i 16V 116KM 85kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 156 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Citroen C5 I Hatchback 1.8i 16V 116KM 85kW 2000-2004 - Oceń swoje auto
4,69
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Silnik zupełnie bezawaryjny(choć mało dynamiczny) - nadaje się do instalacji gazowej, choć na razie nie mam takiej potrzeby by go "zagazować". Przeciętna dynamika ma swój plus - nie jest to model preferowany przez panów ubierających się na sportowo, którzy nie mają nic wspólnego ze sportem.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Układ wydechowy.
5,0
Całokształt
Perfekcyjne zabezpieczenie antykorozyjne. Silnik zupełnie bezawaryjny(choć mało dynamiczny) - nadaje się do instalacji gazowej, choć na razie nie mam takiej potrzeby by go "zagazować". Przeciętna dynamika ma swój plus - nie jest to model preferowany przez panów ubierających się na sportowo, którzy nie mają nic wspólnego ze sportem. Bardzo dobre wyposażenie. Stylistyka ponadczasowa - zarówno zewnątrz, jak i w środku. Hamulce, ogólnie hamowanie - jak do tej pory na śniegu i lodzie bardzo pozytywnie mnie zaskoczył - specjalnie testowałem go w takich warunkach by sprawdzić jak się zachowa. Zawieszenie hydropneumatyczne - podobno 300 tys.bez żadnych napraw, niektórzy robią nawet ponad 400 tys. - wystarczy tylko przy wymianie opon poprosić mechanika by sprawdził poziom płynu i ewentualnie dolał odrobinę.
Wrażenia
5,0
Silnik
Niezawodny, ale za mało dynamiczny.
4,0
Skrzynia biegów
Myślałem, że auta francuskie mają nieprecyzyjne skrzynie. Tutaj naprawdę jest nieźle.
5,0
Układ jezdny
Rewelacja...Hamowanie świetne - to zawsze będę podkreślał, bo warto się o tym przekonać. Regulacja prześwitu zawieszenia - to coś, co pozwala zamieniać auto w SUV-a gdy trzeba podjechać na krawężnik czy przez jakąś dziurawą nawierzchnię, albo przez zaspę śnieżną. Natomiast w trasie przy 110 km/h można go obniżyć i płynąć komfortowo i stabilnie.
Komfort
5,0
Widoczność
Komfort świetny, standard premium. Ale widoczność ograniczona - z tyłu - brak wycieraczki szyby tylnej.
4,0
Ergonomia
W pełni mnie satysfakcjonuje, ale widziałem nowsze auta lepsze w tej kwestii.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja dwustrefowa już w wersji podstawowej - działa bardzo dobrze. Nagrzewanie odrobinę za wolne.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Projektowali go wzorując się na Audi A4, ale w Citroenie jest znacznie więcej miejsca.
5,0
Wyciszenie
Nawet przy 150 km/h słyszę radio ustawione cicho.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Minus - duże spalanie. Ale za to nadaje się idealnie na gaz.
5,0
Stosunek jakość/cena
Komfort premium za rozsądną cenę.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Podnośnik tylnej bocznej szyby zepsuł się niedawno. Musiałem też wymienić cewkę zapłonową przy 155 tys. Gałka dźwigni zmiany biegów łuszczy się.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tłumik końcowy i katalizator po 155 tys. należałoby już wymienić.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8i 16V 116KM 85kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen C5 I Hatchback 1.8i 16V 116KM 85kW
Średni koszt przejechania 100 km
26,00 zł
10,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen C5 I Hatchback