Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C5 X Liftback

cytryn, 1 miesiąc temu
Silnik 1.2 PureTech 131KM 96kW
Rok produkcji 2022
Przebieg: 16 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Citroen C5 X Liftback 1.2 PureTech 131KM 96kW 2021-2024 - Oceń swoje auto
4,86
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : dynamika - w sieci, w testach wszystkim jej brakuje, mi nie kultura pracy - może czasem, trochę szarpnie, bez znaczenia
5,0
Całokształt
jest ok irytujący jest system stop/start, potrafi gasić silnik podczas toczenia się na skrzyżowaniu w chwili kiedy chciałbym ruszyć i wtedy robi się sekunda zwłoki zawieszenie - jest ciche, dobre ale bardzo dobre, komfortowe ale na yt to chyba wyolbrzymiony zachwyt silnik - dobre 100lat temu silniki były kilkulitrowe i miały kilkanaście albo kilkadziesiąt koni, dziś w F1 silniki mają 1.6 i ponad 900km, w cebulandii 1.2 to mało a 130km z tej pojemności to żyłowanie jednostki... w sieci ilość negatywnych opinii o tym silniku przytłacza (do tego stopnia że wiele razy zastanawiałem się czy lepiej byłoby wziąć 1.6) ale ile z tych osób go miało a ile z góry jest uprzedzonych do małej pojemności albo powiela historie innych? będę dbał, czas pokarze i na bank dam znać jak będzie źle
Wrażenia
5,0
Silnik
dynamiczny, elastyczny, przy spokojnej jeździe cichy, bardzo dobrze zoptymalizowany ze skrzynią, ma 130km ale odczucie jest takie że cały czas są dostępne i się z nich korzysta, bez wysiłku rusza spod świateł i śmiga po skrzyżowaniach można mieć auto co ma ponad 200km i 6sek do setki, i co, za każdym razem noga w podłogę w drodze do biedronki?
5,0
Skrzynia biegów
mój pierwszy automat - super bardzo sporadycznie potrafi szarpnąć przy włączaniu biegu z N na 1 lub R trasa 120km/h 8 bieg, jedziesz na aktywnym tempomacie, zbliżasz się do kogoś, auto zwalnia do 100, zmieniasz pas, głupia redukuje do 5 i kręci wysoko żeby jak najszybciej "odrobić" zadaną prędkość ...a masz włączony tryb eko - dziwne to
5,0
Układ jezdny
git
4,0
Karoseria
wydaje mi się że plastiki - zderzak, progi wyblakły
Komfort
5,0
Widoczność
ok cofając wolę lusterka od kamerki
5,0
Ergonomia
na początku miałem wrażenie że w środku jest mniejszy od c5 II ale trzeba się postarać żeby zetknąć się łokciem z pasażerem
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
mam wygodną pozycję a dzieciaki jakby mają dalej do przednich foteli bo mniej kopią
5,0
Wyciszenie
przy 140km/h wg apki na tel 75-78 dB odczucie - cicho wcześniej miałem c5 II 2.0hdi - porównywalnie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
serwis olejowy ~700zł - ok komplet opon letnich 19" 2500zł (jedne z tańszych) - nie ok, nie byłem przygotowany paliwko - mało pije - ok
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
na trasie, w korku zawiesił się główny wyświetlacz, brak odczytu prędkości, wybranego biegui, z tego powodu nie działał też tempomat, brak możliwości zmiany trybu jazdy, wyłączenie i ponowne uruchomienie nic nie dało, pomógł ponad 10 minutowy postój
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 PureTech 131KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen C5 X Liftback