Inne
: Komfort to jest coś niesamowitego. Fotele są bardzo wygodne do tego masaż baaardzo uprzyjemnia długie trasy.
5,0
Całokształt
Początkowo nie brałem Citroena pod uwagę, rozglądałem się nieco za koreańską konkurencją, jednak jakoś mnie nie przekonała. Poszedłem do salonu Francuzów i przyznam, że zostałem oczarowany. Po jeździe próbnej zdecydowałem się właśnie na C5 aircross. Póki co nie żałuję, jest wygodny, stylowy i jak na moje potrzeby (czteroosobowa rodzina) wystarczająco przestronny. Ergonomia ok, brakuje haczyków na zakupy czy schowka na okulary. Zarówno w mieście jak i poza jedzie się przyjemnie. Park assist pomaga przy parkowaniu jeśli jest taka potrzeba. Fajnie, że jest kamera 360°, szkoda że jest to takie trochę oszukiwane 360°, bo jest to obraz symulowany, pojawiający się w miarę cofania ale to tak samo jak w całym PSA. Samochód bardzo przyjemny w codziennej eksploatacji. Spodoba się osobom, które nie lubią nudnych samochodów i szukają czegoś innego niż prostego wozidła z punktu a do b.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jest adekwatna do tego samochodu. Wiadomo, nie zapewnia sportowych osiągów, ale kiedy trzeba to przyśpiesza bardzo ładnie. Spalanie jest na przyzwoitym poziomie. Jest dobrze wygłuszony, głośniej go słychać tylko przy gwałtownym przyśpieszaniu.
5,0
Skrzynia biegów
8 biegów, nie myli się przy zmianie, nie zawiesza się, brak zastrzeżeń
5,0
Układ jezdny
Te hydrauliczne ograniczniki na prawdę robią dobrą robotę. Bardzo komfortowy samochód. Nie wiem czy któryś z konkurentów, bez zawieszenia adaptacyjnego oczywiście, oferuje więcej komfortu. Powoduje to, że samochód wychyla się nieco w zakrętach ale bez tragedii.
5,0
Karoseria
Design jest kwestią gustu, mi się bardzo podoba. Jest charakterystyczny i wyróżnia się na tle innych SUV-ów.
Komfort
5,0
Widoczność
Jedyne co przeszkadza to mała tylna szyba. Podczas jazdy nie zwraca się na to uwagi natomiast bez kamery cofania na parkingu byłoby ciężko.
5,0
Ergonomia
Jedyne czego mi brakuje to schowka na okulary przeciwsłoneczne. Poza tym jest bardzo dobrze. Schowek w podłokietniku jest ogromny, można tam włożyć całą rękę. Fajnie że pomyślano o dużej ilości gniazdek z prądem. Z przodu 12V i USB, USB także w drugim rzędzie i 12V w bagażniku. Szkoda że nie znalazło się tam miejsce dla jakiegokolwiek haczyka.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
+ za różne tryby klimatyzacji. Chłodzi jak należy, dobrze, że z tyłu też pomyślano o nawiewach. Jak na diesla zimą szybko zaczyna lecieć ciepłe powietrze.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu nie można narzekać. Jeśli natomiast za kierownicą który ma 180+ cm wzrostu usiądzie pasażer o podobnym wzroście to będzie on mieć wystarczająco duży miejsca, ale tańczyć się tam nie da ;)
5,0
Wyciszenie
Jest dobrze. Zrobiłem nim kilka dłuższych tras, w tym po autostradzie i hałas nie był męczący Silnik dobrze wyciszony.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie brak większych problemów
4,0
Stosunek jakość/cena
Mogłoby być nieco taniej
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mam problem z ładowarką indukcyjną. Przegrzewa mi telefon po ok.30 minutach ładowania. Serwis ma się tym zająć. Skrzypi mi także coś w kole. To także zostało zgłoszone.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 BlueHDI 178KM 131kW
[l/100km]