obejrzałem przed zakupem kilka marek w podobnej cenie, wygrał C5
Wrażenia
5,0
Silnik
oszczędny jak się nie ciśnie, w codziennej jeździe pali od 7 do 8 litrów, "komputer" zaniża zużycie od 5 do 10%, nie zawsze tyle samo,
5,0
Skrzynia biegów
dobrze zestopniowana, nie wymusza zbyt niskich obrotów silnika, działa płynnie, tryby jazdy wyraźnie się różnią - duży plus za to
5,0
Układ jezdny
mógłby być bardziej precyzyjny układ kierowniczy, ale i tak jedzie jak kompakt, z tym komfortem to przesada, mam równolegle c5 kombi z 2007 z hydroaktive 3+ więc wiem o czym piszę, ale daje radę, dla porównania - KUGA, KODIAQ - podobnie, VOLVO XC60, TOYOTY - jak taczka
5,0
Karoseria
OK, bagażnik jeden z większych w klasie, duże schowki, szczególnie w podłokietniku (chłodzony), na nisko otwiera się klapa bagażnika - już się przyzwyczaiłem
Komfort
4,0
Widoczność
jak to w obecnych samochodach - kiepska, a nie gorsza niż w innych
5,0
Ergonomia
OK, tylko sterowanie radia niepotrzebnie w kierownicy, kiedyś było lepiej w Citroenach, sterowanie głosem - działa, android auto - działa, zestaw głośnomówiący - akustyka bardzo dobra, nawigacja do przyjęcia - aktualność pojęcie nieznane
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
efektywność w porządku, sterowanie przez panel mniej wygodne niż pokrętłami, ale łatwo do niego dotrzeć
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
fotele trochę za wąskie jak dla mnie ( a żona jestzadowolona), jakimś olbrzymem nie jestem (90kg), z tyłu uchwyty pasów wbijają się z d...., na bocznych siedzeniach z tyłu trzeba uważać na dach nad głową
5,0
Wyciszenie
1.6 PureTech - jak się nie ciśnie ponad 3500 to cicho
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
bieżące koszty niższe niż poprzedniego, tylko cena ubezpieczenia za wysoka
5,0
Stosunek jakość/cena
ocenię jak przejadę 100 kkm
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
wymiana taśmy poduszki w kierownicy
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 PureTech 181KM 133kW
[l/100km]