Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C5 Aircross SUV Facelifting

MM93Fan, 2 miesiące temu
Silnik 1.5 BlueHDi 131KM 96kW
Rok produkcji 2024
Przebieg: 7 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Citroen C5 Aircross SUV Facelifting 1.5 BlueHDi 131KM 96kW od 2022 - Oceń swoje auto
4,79
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Zawieszenie
5,0
Całokształt
Ładny, stylowy i, mimo nie największych gabarytów, naprawdę przestronny i pakowny wóz. Zaskoczył mnie pod wieloma względami. Nie jest idealny, ale wady które dostrzegłem do zdecydowanie drobnostki. Nie znajdziecie lepszego auta za te pieniądze na rynku :) Zapraszam do przeczytania mojej opinii na każdy z aspektów auta. Była ona pisana po 3 miesiącach użytkowania i prawie 7000 wspólnie przejechanych kilometrów.
Wrażenia
5,0
Silnik
Trochę bałem się tak małego silnika w 1,5 tonowym aucie ale niepotrzebnie. Ten motor naprawdę daje radę! Przyśpieszenie do "setki" zajmuje wg katalogu 10 sekund, ale subiektywnie wydaje się zauważalnie krócej. Jadąc w 1-2 osoby C5 jest naprawdę dynamiczny. Oczywiście przy 5 osobach na pokładzie + pełny bagażnik nie jest już tak różowo ale to auto nigdy nie jest zwaladrogą.
4,0
Skrzynia biegów
Naprawdę dobra dynamika tego auta to w dużej mierze zasługa 8-stopniowego "automatu". Skrzynie jest super, zmienia biegi bardzo szybko i wręcz niezauważalnie. Tylko przy zimnym oleju w skrzyni zmiana przełożeń może być czasem odczuwalna. Jedynym minusem jest to, że gdy toczymy się z odpuszczonym gazem np dojeżdżając do światłe to kilka razy zdarzyło się jej szarpnąć delikatnie przy redukcji. MIałem tak kilka razy, nie jest to absolutnie regułą.
5,0
Układ jezdny
jedno z większych pozytywnych zaskoczeń. Zawieszenie jest MEGA komfortowe - idealnie i cicho wybiera nierówności. Ale w żadnym wypadku to auto nie jest "rozbujaną kanapą" - prowadzi się pewnie i naprawdę precyzyjnie. Układ kierowniczy zestrojony jest optymalnie - dość mocno wspomagany ale też całkiem bezpośredni. Ogólnie bardzo przyjemnie jeździ się tym autem.
5,0
Karoseria
Wg mnie jedno z najładniejszych aut w swoim segmencie. Prezentuje się elegancko, a dzięki ładnym lampom w wersji poliftowej, tez całkiem zadziornie. Nie rozumiem tylko dlaczego do wyboru jest TYLKO 6 kolorów, z czego większość to nudne szarości, biele i czarny.
Komfort
4,0
Widoczność
Nadwozie ma dość muskularną stylistykę przez co widoczność nie jest idealna. Przednia szyba nie należy do największych, choć jedynym elementem ograniczającym trochę widoczność są dość grube przednie słupki. Tylna szyba zaś jest naprawdę mała. Na boki jest OK, w lusterkach bocznych też naprawdę dużo widać. A w razie potrzeby na pokładzie mamy komplet czujników no i kamery przód / tył / 360.
4,0
Ergonomia
Jest naprawdę dobrze ale do ideału trochę brakuje. Na pewno plus za obecność fizycznych przycisków do obsługi takich elementów jak start-stop, zamki czy ogrzewanie szyb i lusterek. Szkoda, że przyciski do obsługi systemu multimedialnego są dotykowe (brakuje "kliknięcia" ale to i tak lepiej niż obsługa wszystkiego za pomocą ekranu dotykowego. Nie mogę tylko zrozumieć dlaczego nie można otworzyć klapy bagażnika przyciskiem ze środka auta (bo go po prostu nie ma). Kierownica mogła by też mieć większy zakres regulacji w pionie - podnosząc b. wysoko fotel, kierownicę mamy nieco za nisko (w mojej ocenie).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzania jeszcze nie testowałem, chłodzi bez zarzutu. Klima w trybie Auto Normal mogłaby nieco mniej hałasować ale to drobiazg.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To nie jest duży wóz - tylko 4,5m długości. Mimo tego Francuzi naprawdę dobrze rozplanowali przestrzeń. Przede wszystkim z tyłu znajdziecie 3 niezależnie regulowane fotele (każdy o identycznych gabarytach) - dla mojej rodziny 2+3 to idealne rozwiązanie. Dzieci mają naprawdę sporo miejsca. Przestrzeni na nogi też jest dużo, oczywiście jeśli z przodu nie siedzą wysokie osoby. Ponieważ auto ma napęd tylko na przód podłoga w nim jest całkowicie płaska - kolejny plus. Na pochwałę zasługuje też bagażnik Ma 580 litrów pojemności i podwójną podłogę. Bez trudu spakowaliśmy się na 10 dniowe wakacje w Italii.
5,0
Wyciszenie
Kolejne miłe zaskoczenie. Auto jest fantastycznie wyciszone Słychać oczywiście silnik ale mało co. Za to przy prędkościach 100 - 120 jest on w ogóle niesłyszalny, jedynie otacza nas delikatny szum wiatru. Może to zasługa dodatkowego wyciszenia szyb (w wersji Max)? Tego nie wiem ale jest super
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pierwszy przegląd w ASO przede mną ale koszty nie są przesadnie wysokie - ok. 1500 PLN.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena wyjściowa dość wysoka (ponad 180k) przy zakupie online z rabatem spada do 143k PLN za wersję MAX z kilkoma dodatkami (m.in. kamery 360, aktywny tempomat, pakiet Black, elektryczna klapa bagażnika itp). Value for money nie do pobicia :)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie dzieje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie dzieje

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 BlueHDi 131KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Citroen C5 Aircross SUV Facelifting