Ocena kierowcy - Citroen C5 Aircross SUV Facelifting
Paweł,
1 miesiąc temu
Silnik 1.2 MHEV 136KM 100kW
Rok produkcji 2024
Przebieg:
4 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
5,00
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: Elastyczność i zwinność
5,0
Całokształt
Mam ten samochód o dwóch miesięcy i przejechałem nim już kilka tysięcy km więc mam wyrobione zdanie na jego temat.
W skrócie auto duże, bardzo komfortowe i oszczędne. W cenie niższej niż podstawowa wersja Toyoty Rav 4 dostałem auto z genialnym wyciszeniem, mega komfortowym zawieszeniem i niemal wszystkimi systemami jakie oferują dzisiejsze samochody - wersja Black (poza bezprzewodowym androidem auto).
Szukałem samochodu rodzinnego, który przede wszystkim zmieści 3 foteliki na tylnej kanapie i będzie miał odpowiednio pojemny bagażnik, żeby zabrać całą rodzinę na wakacje. O tym, że ten model jest samochodem rodzinnym świadczy to, ze: ma 3 niezależne fotele z tyłu na których be problemu zamontuję 3 foteliki, bagażnik jest bardzo duży i ma dzieloną podłogę, prześwit to 24 cm więc zarówno krawężniki jak i polne drogi nie są problemem.
Co do silnika, to jest tutaj turbo 1,2 w miękkiej hybrydzie - niby nie ma szału ale auto jest bardzo zwinne a silnik elastyczny nawet kiedy jadę załadowany po dach i z dziećmi na tylnych fotelach. Więc jeśli nie masz jakichś nierealnych oczekiwań od tego typu samochodów to będziesz bardzo zadowolony.
Spalanie 6/100 czyli tyle co w Renault Twingo a mówimy o 1,5 tonowym suvie. Na prądzie przejedziesz około 1 km, generalnie każdą wioskę na trasie jestem stanie przejechać na baterii.
Rewelacyjnie działa asystent zmiany świateł. Nagłośnienie nie jest premium ale w ,mojej ocenie brzmi lepiej niż Bose montowany w Arkanie, serio aż się zdziwiłem.
Samochód jest bardzo komfortowy ale nie jest to pływająca kanapa, progi zwalniające pokonuje niezbyt przyjemnie ale nie ma przechyłów na zakrętach ani bujania przy hamowaniu. Jest też bardzo dobrze wyciszony. Wnętrze jest wykonane z miękkich materiałów, przyjemnych w dotyku, nie ma tutaj wodotrysków, jest raczej schludnie i gustownie.
Wrażenia
5,0
Silnik
1,2 turbo 136 km miękka hybryda ale na prądzie przejdziesz jakiś kilometr
zbiera się elegancko ale nie szukajcie tu opinii na temat osiągów bo ja wiedziałem, że nie kupuję samochodu wyścigowego tylko rodzinny suv i jestem super zadowolony.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi zmienia niewyczuwalnie, doskonale reaguje i współpracuje z pedałem gazu.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie mega komfortowe i ciche ale nie lubi progów zwalniajacych - to da się odczuć
5,0
Karoseria
nowe auto - nie mam jeszcze spostrzeżeń
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra we wszystkich kierunkach, kamera cofania plus kamera z przodu - razem dają tę kamerę niby 360 stopni, z której jest znany ten koncern - czyli nie jest to prawdziwe 360 stopni tylko system dorysowywuje to co jest po bokach. Dobra jakość obrazu chociaż nie powala ale dla porównania o klase wyżej niż np. w Ranualt Arkana gdzie był dramat pod tym względem
5,0
Ergonomia
Na plus nie ma zastrzeżeń co do rozplanowania wnętrza.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylatory stają się słyszalne od 3 biegu, obsługa klimatyzacji jedynie z dotykowego ekranu. Klima dwustrefowa, są nawiewy na tył
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca, optymalne rozmieszczenie przycisków, bardzo wygodne fotele. Fotel kierowcy sterowany elektrycznie, bez pamięci ale w naszym przypadku nie stanowi to problemu
5,0
Wyciszenie
O kilka klas wyżej niż w samochodach japońskich i koreańskich jakie testowałem. Jest po prostu bardzo cicho.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie 6/100
5,0
Stosunek jakość/cena
Rewelacyjny stosunek jakości do ceny, jak już napisałem za cenę niższą niż bieda wersja Rav4 dostajesz najwyższą wersję mega komfortowego modelu w pełni rodzinnego suva
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nowe auto - brak usterek
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nowe auto - brak usterek
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 MHEV 136KM 100kW
[l/100km]