Dotąd miałem dwa nowe VW Tiguany, trzy Nissany Qasquaie i X-trail, wszystkie nowe wbrew pozorom te wszystkie auta maja podobny rozstaw osi , prześwit i wielkość w środku. Dużo jeżdzę ( ok 40 tyś rocznie) ale do pracy i rozrywkowo-podróżniczo. Stąd diesel . Nowe C4 to pozytywne zaskoczenie - to auto jest po prostu o 200-300 kg lżejsze od wymienionych co od razu zwrocilo moja uwage. Dobra aerodynamika i mniejsza masa przekladaja sie na absolutnie rewelacyjna faktyczną ekonomię. - auto pali 5 l w mieście i 4.0 litry w trasie ( dodam, ze calu czas mam zamontowany fabryczny bagażnik dachowy) . Aoto ma bardzo bogate wyposazenie z systemem jazdy autonomicznej i jest bardzo komfortowe. Silnik i 8-biegowy automat chodza jak szwajcarski zegarek. Jak dotąd nie bylo najmniejszej usterki. To jest dobrze zaprojektowane i wykonane auto- docenia je zwłaszcza ludzie bardziej niezależni i zorientowani w technice
Wrażenia
5,0
Silnik
b. wysoka kultura pracy
5,0
Skrzynia biegów
pozytywne zaskoczenie
4,0
Układ jezdny
pewnie i stabilnie sie prowadzi, w porowniu z typowymi SUV - czuć lepszą aerodynamikę.
4,0
Karoseria
drobny mankament to szersze jak przecietnie progi - coz wymagana sztywność przy mniejszej masie
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 BlueHDi 131KM 96kW
[l/100km]