Samochód bardzo 'poprawny' może i bez emocji ale mega funkcjonalny, pakowny i wygodny.
Stylistycznie do włoskiej Alfy mu daleko, ale coś za coś:)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 1,6 HDI kulturą pracy bije na głowę praktycznie całą konkurencję od samochodów niemieckich, Włoskich po Japońskie.
Moc nie jest może zbyt wielka, ale jest dość elastyczny i wystarczająco radzi sobie w codziennej eksploatacji. Spalanie ? - Rewelacja ! Pratycznie nei ma szans przekroczyć 5,5-6 litrów. W trasie ( 70% autostrada 140-160km/h + 30 % drogi lokalne ) w granicach 5,0- 5,2
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia 5 biegowa działa poprawnie. Na plus bardzo długi 5 bieg ( od 76-80 śmiało można wrzucać 5 i jechać do oporu )
Precyzja oraz skoki lewarka mogłyby być nieco lepsze ( tutaj samochody Japońskie mają przewagę ) ale generalnie nie ma siędo czego przyczepić.
Bieg wsteczne mógłby być nieco inaczej rozwiązany - umiejscowiony. UWAGA ! Jeśli ktoś był przyzwyczajony do skrzyni 6-biegowej łatwo o pomyłkę a konsekwencji lepiej nie będę opisywał.
4,0
Układ jezdny
Precyzja układu kierowniczego dobra. Nie ma co porównywać z poprzednim samochodem ( BMW 120D - tylny napęd ) ale w porównaniu do poprzednich LEONA, Octavii, czy Focusa troszke mu brakuje. Nie jest to samochód do szybkiego pokonywania górskich szlaków :) - niestety.
Komfort
5,0
Widoczność
Komfort podróżowania jest na naprawdę wysokim poziomie. Zawieszenie może nie pracuje najciszej, ale bardzo płynni znosi wszelkie nierówności drogi. Nie polecam kół 17 calowych - znacznie droższa opona i komfort znacznie gorszy.
4,0
Ergonomia
Wnętrze rozwiązane jest dość funkcjonalnie, jednak niektórym natłok przycisków zarówno na desce rozdzielczej oraz kierownicy może przeszkadzać. Super patent to nocny panel ( wygaszanie ) również dostępny z kierownicy oraz możliwość zaświecenia lampki wnętrza z przycisku na kierownicy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wnętrze mogłoby się troszkę szybciej schładzać - są 3 tryby 'AUTO" trzeba dopasować indywidualnie do siebie stopień nadmuchu.
Co do ogrzewania póki co nie mam zdania jako, że nie było mi dane póki co go używać.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na pojazd tej klasy wielkości przestrzeń jest bardzo dobra zarówno z przodu jak i z tyłu. Wysoko poprowadzona linia dachu pozwala z tyłu usiąść nawet wyższym pasażerom bez obawy o obijanie głową sufitu.
4,0
Wyciszenie
Przy codziennej eksploatacji jest ok, jedynie podczas szybszej jazdy autostradą słychać szumy powietrza. Ale ogólnie jest OK !
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny części są na dość niskim poziomie. Rozrząd - bardzo prosta i wytrzymałą konstrukcja można śmigać nawet do 200.000 lub 5-6 lat ( choć zalecane jest to zrobić wcześniej przy około 160.000 km )
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej cenie próżno szukać tak wyposażonego samochodu ( zdecydowanie polecam dopłacić do nawigacji, grzanych foteli, pełnej elektryki, czujników zmierzchu itp )
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tutaj nie czas na moja ocenę z racji krótkiej eksploatacji. Po 3 latach będę się mógł wypowiedzieć w tej kwestii.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Do tej pory jedyną usterką było wyświetlanie błędu silnika oraz od czasu do czasu kontrolki SERVICE. Okazało się, że przygięta byłą blacha osłonowa turbiny i ocierałą o cięgno od geometrii, które nie działało płynnie przez przeładowując a raz nie doładowując turbiny. P4oblem rozwiązany w 30 sekund :):)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 HDi 92KM 68kW
[l/100km]