Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C4 II Hatchback 5d

GJI, 11 lat temu
Silnik 1.6 HDi 92KM 68kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 20 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Citroen C4 II Hatchback 5d 1.6 HDi 92KM 68kW 2010-2015 - Oceń swoje auto
4,85
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Tak naprawdę cały samochód zaskoczył mnie bardzo pozytywnie. Z 6 lat temu oglądałem w salonie stare C4 i tak jak tamtym byłem zdegustowany to ten jest naprawdę świetny w każdym aspekcie.
5,0
Całokształt
Zawsze jeździłem niemcami albo japońcami i nie wiem jak to się stało że skusiłem się na francuza ale póki co jest rewelacyjnie.Po 15 latach prób z różnymi markami znalazłem wreszcie samochód który daje przyjemność z jazdy. Miałem auta z klas wyższych i niższych od C4 (VW, fordy, mazdę, audi itp, itd.)Miałem kombi, SUVa, sedany i inne (przeważnie nowe albo kilkuletnie). Ale tak przyjemnego i przyjaznego auta jak C4 jeszcze nigdy.
Wrażenia
5,0
Silnik
C4 jest naprawdę dobrze wyciszony, przyjemny w środku, silnik wydaje się mocniejszy niż jest - HDI pod względem kultury pracy w porównaniu do Octavii II TDI PD to dzieło sztuki. Auto jest bardzo elastyczne i czuć że te niutonometry robią dobrą robotę. Przekonałem się też że konie koniom i niutonometry niutonometrom nierówne. Bardzo mocno rozważałem Kia Ceed 1,6 CRDI 128 KM. C4 ze swoimi 92 KM jest zrywniejsze i mówię to z pełną odpowiedzialnością - obydwoma jeździłem tego samego dnia. Prędkość max. 187 km/h i więcej nie da ale dla mnie to i tak wystarczająco.
4,0
Skrzynia biegów
W VW i audi jest bardziej precyzyjna ale tu też jest jak najbardziej OK. Daję tylko "4" bo przydałaby się "6-tka" - żeby zapiąć 3 bieg trzeba pojechać na dwójce do min 40-45 km/h bo inaczej ma ciężko - obroty spadają poniżej 1,5 tyś. Kultura pracy skrzyni biegów i przełączanie na najwyższym poziomie - nic nie haczy i nie zgrzyta, biegi wchodzą tak jak lubię - płynnie z lekkim oporem przy wskakiwaniu przełożenia.
5,0
Układ jezdny
To co najbardziej mi się podoba w tym aucie to układ jezdny - stworzony dla normalnego człowieka. Auto jest miękkie i bardzo fajnie resoruje. Do kabiny nie dochodzą ŻADNE stuki i puki z zawieszenia. I nie martwi mnie to że w "teście łosia" C4 jest wolniejsze od innych "twardych taczek" o 1 czy 2 km/h!!! Ja nie jeżdżę codziennie po torze bo to nie wyścigówka tylko potrzebuję komfortu i ciszy w samochodzie a tu mam to na najwyższym poziomie.
Komfort
5,0
Widoczność
Jest normalnie. Nie mam powodów ani do narzekań ani do zachwytów. Samochód łatwo wyczuć (jego wymiary) i nie ma tu się nad czym rozwodzić. Jeżdżę też dużo busem i może dlatego nie mam problemu z gabarytami kompakta.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest tam gdzie trzeba. Przyciski na kierownicy bardzo pomocne, bardzo podobają mi się wycieraczki przedniej szyby - pracują od środka do zewnątrz i zbierają wodę praktycznie z całej szyby. Jedna rzecz mi się nie podoba: klimatronik nie ma opcji włączenia sterowania drugą strefą jednym pokrętłem od kierowcy - jak jadę sam to muszę kręcić dwoma pokrętłami oddzielnie. A tak poza tym wszystko ładne i przemyślane i tam gdzie powinno być. Jeszcze jedna ważna rzecz - bagażnik jest naprawdę duży.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam wersję na rynek szwedzki z dodatkową nagrzewnicą i podgrzewanymi fotelami. Miałem 7 diesli i żaden tak nie grzał. 20 stopni mrozu a w aucie po 2 minutach zaczyna lecieć ciepłe powietrze i w tyłek grzeje. Czy nie można tak we wszystkich dieslach??! Klimka chłodzi bardzo dobrze - bardzo równomiernie rozprowadza powietrze po kabinie (miałem auto w którym z przodu było już zimno a z tyłu pasażerowie się pocili latem).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo przestronnie (mam 193 cm. wzrostu) a za mną żona z dzieckiem swobodnie siedzi. Ale widziałem auta klasy kompakt przestronniejsze z tyłu (np. wspomniana KIA Ceed, Hyundai I30). Więc z tyłu miejsca jest jak w sam raz nie za dużo nie za mało (pewnie dlatego jest taki wielki bagażnik - kosztem paru centymetrów przestrzeni na kolana w tylnym rzędzie). Ale wolę duży bagażnik bo każdy litr bagażnika przy wyjeździe na wakacje jest bezcenny.
5,0
Wyciszenie
Mój ojciec po pół roku zorientował się że to diesel... jednym słowem DOSKONALE
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
przegląd zapłaciłem 650 złotych (na razie pierwszy) więc jest OK. Napraw na razie zero. Spalanie średnie (60% miasto i korki, 40% trasa - przeważnie autostrada i prędkość 120 - 130 km/h) mierzone na odcinku 8500 km (większość w zimę) 5.9l/100km.
5,0
Stosunek jakość/cena
W porównaniu do cen aut które brałem pod uwagę i odbywałem jazdy próbne (golf, civic, ceed, i30, focus, octavia, leon, astra) cena którą zapłaciłem (nie cennikowa) jest bardzo godna uwagi. Na pierwszy rzut oka nie podobało mi się że drzwi od wewnątrz mają plastikowe boczki a po bliższych oględzinach okazało się że to skóra (pewnie jakaś ekologiczna i trochę twarda ale skóra). Aha - maski w C4 są aluminiowe więc odpada problem korozji od drobnych kamyków.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jeszcze nic się nie zepsuło. Na pierwszym przeglądzie po 20 tyś km nawet klocków nie wymieniali bo powiedzieli że jest ponad połowa.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnej usterki - czuje się że auto jest solidnie zrobione i z bardzo dobrych materiałów. Celowo wybrałem tą wersję silnikową (nie 112 koni) bo UWAGA: nie ma dwumasy ani zmiennej geometrii łopatek turbiny czyli elementów drogich w naprawie i awaryjnych. Ma też mniej skomplikowaną budowę z racji tego że producent powrócił do sprawdzonej 8 zaworowej głowicy (robiono też 16 zaworowe ale oprócz zbędnych komplikacji nie były ani cichsze ani lepsze).

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 HDi 92KM 68kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Citroen C4 II

Liczba wpisów: 7

Citroen C4 II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Citroen C4 II Hatchback 5d