Dobre auto do miasta i na weekendowe wypady. Siedzi się dość wysoko i pewnie się czuję za kierownicą. Choć ta jest dość duża, ale wygodna i multum klawiszy funkcyjnych. Wygodne i pewnie trzymające fotele z szerokim zakresem regulacji. Mam prawie 2m wzrostu a mimo to nie dotykam głową sufitu, rewelacja jak na auto kompaktowe. Lusterko wsteczne trochę przysłania widoczność, ale można się przyzwyczaić. Wyciszenie pierwsza klasa, niewiele słychać silnik diesla, jedynie szum opon i powietrza przy dużych prędkościach. Zawieszenie jest wygodne ale bez przesady, nie kładzie się na zakrętach. Nie przeszkadza jazda na kołach 225/45R17, nie rzuca na koleinach. Duży bagażnik o regularnych kształtach, do tego pełnowymiarowe koło zapasowe. Po złożeniu oparć tylnej kanapy nie uzyskamy płaskiej podłogi. Obszerne schowki w drzwiach i przed pasażerem, szuflady pod fotelami. Dużo ciekawych opcji w menu komputerka, np.: doświetlanie zakrętów, oświetlenie wnętrza, światła pożegnalne i powitalne, cztery rodzaje dźwięków kierunkowskazów i jeszcze sporo innych nie spotykanych w ujeżdżanych dotąd autach. Podobają mi się zegary, są nowoczesne i czytelne ale nie kosmiczne, pokazują co trzeba prócz temperatury silnika. Nawiew i klimatyzacja dwustrefowa działa poprawnie, szyba nie zaparowuje nawet na małych obrotach wiatraczka. Przyjemny panel sterujący klimatyzacją. Radio umożliwia słuchanie muzyki z telefonu przez bluetooth, gra całkiem przyjemnie jak na seryjnie montowane niczego mu nie brakuje. Deska rozdzielcza w większości wykonana z miękkich przyjemnych w dotyku materiałów. Nic nie trzeszczy i nie skrzypi na kiepskich drogach. Łatwy dostęp do żarówek reflektorów, pod maską panuje porządek i łatwo odnaleźć to czego nam trzeba. Podsumowując świetne wnętrze, rozsądne koszty utrzymania do tego może się podobać. :-)
Wrażenia
5,0
Silnik
Wysoka kultura, jak na silnik diesla. Osiągi trochę powyżej przeciętnych , niskie spalanie.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi zmienia się precyzyjnie, bardzo trudno o pomyłkę.
5,0
Układ jezdny
Auto skręca tam gdzie chcemy, ale nie jest to bolid formuły 1. Można czuć się niepewnie przy dużych prędkościach ale z autem nic złego się nie dzieje.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność z perspektywy dwumetrowca jest przeciętna. Auto wydaje się być większe niż w rzeczywistości. Utrudnia to parkowanie, ale to kwestia przyzwyczajenia.
5,0
Ergonomia
Ergonomia na wysokim poziomie, nic nie szukałem. Wszystkie funkcje umieszczone tam gdzie bym się ich spodziewał.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie ma się do czego przyczepić, działa poprawnie nic nie paruje. Wygodny panel sterujący, może się podobać.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Obszerne wnętrze nawet dla dużych ludzi.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie auta na wysokim poziomie. Dzwieki z zewnątrz są przytłumione i przyjemne dla ucha.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie koszty jazdy i napraw. Proste rozwiązania w zawieszeniu i umiarkowane ceny części zamiennych. Jeżeli chodzi o diesla, to jest najtańszy w eksploatacji nowoczesny silnik.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tą cenę otrzymujemy więcej niż można się było po francuskim aucie spodziewać.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Fałszywy alarm uszkodzenia układu ESP, spowodowany nieszczelnym podszybiem. Prawdopodobnie mechanicy w serwisie opierają się o plastikowy pałąk, który podtrzymuje podszybie. Uszczelnienie i poprawny montaż załatwia problem.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 HDi 112KM 82kW
[l/100km]