Niedawno kupiłem wersję Exclusive. Mimo 200tys na karku prezentuje się i działa super. Fajne autko. Ciche i wygodne. Zawieszenie mogłoby być ciut sztywniejsze ale nie jest źle. Poprzednio jeździłem Chevroletem Cruze przez 4 lata i jestem miło zaskoczony komfortem. Wnętrze bardzo ładne, dobre materiały, dużo schowków w tym 2 klimatyzowane (skrzynia MCP), gniazdko 230V w schowku podłokietnika to duży plus. Jedyne do czego bym się przyczepił to ta wielka jak ster w żaglówce kierownica i pokrycie plastikowych "rączek"/sterowania szybami na drzwiach zchodzi jak VW/Audi.
Wrażenia
4,0
Silnik
Ekonomia super. Osiągi trzeba będzie poprawić na hamowni i też będzie git. Obecnie moment obrotowy dostępny jest w zbyt wąskim paśmie między 2-3 tys obrotów.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia sterowana MCP. Jedni kochają, inni nienawidzą a trzeba się tylko przyzwyczaić. Daje komfort w mieście a przy agresywnej jeździe używam łopatek przy kierownicy i to jest jej największy plus. Dzięki małemu lewarkowi zmiany biegów Citroen wygospodarował naprawdę duży klimatyzowany schowek w miejscu tradycyjnego lewarka.
4,0
Układ jezdny
Za bardzo się kładzie na łukach, ale C4 nie ma aspiracji sportowych przez co zapewnia wysoki komfort. Trochę kołysze przy poprzecznych nierównościach. Nic nie puka, nic nie stuka:)
4,0
Karoseria
Ładne łagodne kształty jak to francuz. Przy podświetleniu tylnej tablicy rejestracyjnej pojawiła się rdza. Nie widoczna z zewnątrz. Niestety poprzedni właściciel pomimo ciągłego serwisowania Cytryny w ASO nie podbił kontroli antykorozyjnej przez co nie obejmuje go 12-letnia gwarancja antykorozyjna...
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra moim skromnym zdaniem. Dobrze dopasowane automatyczne lusterko wsteczne, ostrzeżenia o pojeździe w martwym punkcie na lusterkach bocznych. Drzwi mogły by być dłuższe. Siedzę maksymalnie odsunięty i często muszę zaglądać z za słupka na skrzyżowaniach.
5,0
Ergonomia
Wygodne podgrzewane fotele z masażem(!). Dużo schowków, również pod siedzeniami. Super regulowany podłokietnik. Niestety tylko jeden uchwyt na kubek. Największym minusem jest dla mnie ta wielka kierownica. Do ilości przycisków na niej człowiek się szybko przyzwyczaja. Po krótkiej nauce korzystanie z nich staje się bardzo wygodne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klima dwustrefowa z regulacja jej intensywności - co tu dużo mówić - działa super. Ponoć jest grzałka elektryczna w nawiewie, przez co można bardzo szybko odmrozić szyby w zimie - jeszcze nie testowane.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jak to z przodu - wygodnie. Fotele mogłyby odsuwać się 3-4 cm dalej do tyłu jak dla mnie. Z tyłu miejsce raczej dla dzieci wystarczające. Mało miejsca nad głową z tyłu, ale to pewnie przez szklany dach - roleta musi się gdzieś chować. Wszystko zależy od wzrostu pasażerów. Bardzo wygodny dla 2 osób+ew. dzieci.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie bardzo dobre jak na tą klasę. Dźwięk zamykania drzwi szczególnie mi się podoba. Super wygłuszenie silnika. Przy normalnej jeździe ciężko usłyszeć, że to klekot. Jest bardzo cicho.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie zużycie paliwa + serwis co 20tys. Niski podatek drogowy (mieszkam za granicą), ubezpieczenie też na przyzwoitym poziomie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Swój siedmio letni egzemplarz kupiłem za 20% ceny nowego i nie wygląda na swój przebieg/wiek, więc dla mnie super.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mam go krótko. Wymieniłem EGR za 600zł, więc tragedii nie ma. Dostępność części dobra, ceny do zaakceptowania.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Patrząc na historię serwisową przez 200tys nie było żadych poważnych usterek. Mam tylko nadzieję, że nie trafi na mnie... W/g mnie porządnie wykonana maszyna.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 e-HDi 114KM 84kW
[l/100km]