Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C4 II Hatchback 5d

Adam, 5 lat temu
Silnik 1.6 16v VTi 120KM 88kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 97 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Citroen C4 II Hatchback 5d 1.6 16v VTi 120KM 88kW 2010-2015 - Oceń swoje auto
4,64
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : silnik i wnętrze
5,0
Całokształt
Citroena mam od 4 lat i jestem z niego jak najbardziej zadowolony. Ani razu mnie nie zawiódł mimo złych opini na temat 1.6 vti. Jedyną rzeczą która się zepsuła był układ chłodzenia. Wymiany wymagał jedynie czujnik. Warto wspomnieć również o rdzewiejącej masce. Co prawda jest możliwość wymiany maski na gwarancji, ale należy pamiętać o regularnym serwisowaniu samochodu w ASO. To tyle jeśli chodzi o wady, moim zdaniem samochód ma tak wiele zalet, że da się zapomnieć o tych wadach. 1. Zaletą auta na pewno jest silnik, który jest żwawy i lubi wysokie obroty. Na dodatek jest bardzo oszczędny. 2. Kolejną zaletą auta jest jego wnętrze i cała ergonomia. Z przodu mamy do dyspozycji wyjątkowo wygodne fotele, które na dodatek są wentylowane, na pewno docenią je wymagający kierowcy. Są idealne na długie trasy oraz mają szeroki zakres regulacji. 3. Bagażnik to na pewno jedna z większych zalet tego pojazdu. Jest obszerny i ustawny oraz dobrze wykończony. Można znaleźć tam wiele haczyków. Jak podaje producent bagażnik ma 400 litrów. Jak na kompakt z 2013 roku to naprawdę świetny wynik. 4. Ostatnią największą zaletą jest coś co docenią jedynie wymagający klienci. Są to (smaczki) citroena, których nie znajdziesz w konkurencyjnym modelu innej marki. Jest to np. Wielofunkcyjny kluczyk, którym można sterować np. szybami samochodu, wyjmowana lampka z bagażnika, która może posłużyć jako latarka, bezkorkowy wlew paliwa, szuflada pod fotelem pasażera, czujnik: zmierzchu, deszczu, świateł, wyjęcia kluczyka ze stacyjki, seryjny rozbudowany alarm z czujką ruchu i czujką pojemnościową, seryjnie zabezpieczone koła przed złodziejem itd. Jednym słowem jeśli była by taka możliwość kupił bym go ponownie, dlatego jestem rozczarowany, że citroen nie oferuje żadnego nie udawanego następcy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Wbrew powszechnym opinią na temat tego silnika nie miałem z nim żadnych problemów. Jak na silnik benzynowy samochód pracuje dosyć głośno, za to bardzo przyjemnie brzmi na wyższych obrotach. Ogromnym plusem jest na pewno małe spalanie. Przy delikatnej jezdzie da się wycisnąć 6l na 100, a przy sportowej jezdzie spalanie nie powinno przekroczyć 8 litrów na 100 kilometrów. Moim zdaniem jest to duży plus patrząc na nowoczesne silniki z turbiną palące o wiele więcej przy podobnej jezdzie.
4,0
Skrzynia biegów
Ciężko ocenić tą skrzynie. Po prostu dobrze działa. Jej jedynym minusem jest 5 biegów, lecz nie znaczy to wcale że brakuje mu 6 biegu. Samochód jest idealnie wystrojony pod tą skrzynię.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny nie jest dosyć bezpośredni, jednak nie należy go za to krytykować ponieważ jest to samochód francuski zestrojony do komfortowej jazdy. Jednak należy zwrócić uwagę na dosyć dużą kierownicę, która dla nie których może wydawać się zbyt duża.
4,0
Karoseria
Na plus na pewno grubość powłoki lakierniczej, która jest przynajmniej kilkukrotnie grubsza od tych na azjatyckich autach. Jednak nie mogę dać w tej kategorii 5/5 ponieważ ten model cierpi na rdzewiejącą maskę. Rdzewieje dokładnie czubek maski.
Komfort
5,0
Widoczność
Dobra. Przednia szyba jest dość długa, lekko zachodzi na dach. Ogółem widoczność z przodu jest świetna, z tyłu jest całkiem ok.
5,0
Ergonomia
Auto posiada wyjątkowo wygodne fotele z szeroką regulacją, których główną zaletą jest to że są wentylowane. Jest bardzo dużo schowków, m.in. jest szuflada pod fotelem pasażera. Pojemne schowki w drzwiach, oraz głęboki główny schowek.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klimatyzacja działa dobrze i świetnie chłodzi. Wielkim plusem jest wentylacja foteli, przydaje się na dłuższe trasy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu wyjątkowo dużo miejsca jak na kompakt, ale z tyłu jest już troszkę mniej miejsca.
5,0
Wyciszenie
Samochód dobrze wyciszony, nawet przy wyższych prędkościach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ani tanio ani drogo.
5,0
Stosunek jakość/cena
Uważam że wiele aut z tego samego segmentu, w podobnym przedziale cenowym nie oferuje tak wiele.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jedyną usterką był uszkodzony układ chłodzenia, przez co samochód się przegrzewał, jednak wymiany wymagał jedynie czujnik.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Samochód przez 6 lat nie miał jakiejś poważniejszej usterki. O rozrząd nie należy się martwić, jeśli będziemy stosować odpowiedni olej renomowany przez citroena samochód powinien nas nie rozczarować.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16v VTi 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen C4 II Hatchback 5d 1.6 16v VTi 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
48,00 zł
7,7
l/100km
9,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen C4 II Hatchback 5d