Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C4 II Hatchback 5d

Ikar, 11 lat temu
Silnik 1.6 16v VTi 120KM 88kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 46 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Citroen C4 II Hatchback 5d 1.6 16v VTi 120KM 88kW 2010-2015 - Oceń swoje auto
3,62
11% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Ładnie się prezentuje (wg mnie szczególnie w kolorze czarnym), duża przestrzeń w środku (niestety nie dla kierowcy!)
4,0
Całokształt
Dobrze wyglądające, duże auto kompaktowe dla niezbyt wysokich osób. Raczej nie dla podróżujących dużo, źle się czuje na autostradach.
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo kulturalna praca na biegu jałowym oraz na niskich obrotach. Przy wyższych obrotach zbytnio go słychać - kwestia wyciszenia obawiam się. Do 2,5 tys. obrotów praktycznie nic się nie dzieje, powyżej 3 tys. przyśpieszenie zadowalające. Oszczędny w przedziałach prędkości 70-90 km/h
3,0
Skrzynia biegów
Zbyt duże skoki lewarka jak dla mnie, biegi nie wchodzą tak płynnie jak by się chciało. ZDECYDOWANIE brakuje 6. biegu - konieczność utrzymywania wysokich obrotów podczas jazdy już z prędkością 110km/h
3,0
Układ jezdny
Na kierownicy nie wyczuwa się żadnych niepokojących drgań czy luzów, niestety nie wyczuwa się również co dzieje się z przednimi kołami. Siła wspomagania kierownicy mocno przesadzona, brak pewności przy wyższych prędkościach.
Komfort
4,0
Widoczność
Bardzo dobra widoczność, brak większych martwych stref. Słupek C tworzy sporą lecz względnie bezpieczną martwą strefę (asystent cofania świetnie się sprawdza w tym modelu). Wyciągnięty do przodu słupek A zasłania odrobinę zbyt dużo drogi przy przesuniętym do tyłu fotelu.
3,0
Ergonomia
Plus za sterowanie radiem z kierownicy i możliwość wyłączenia podświetlenia deski rozdzielczej (poza prędkościomierzem) w nocy. Minus za wyświetlacz komputera pokładowego, który zawsze gdy temperatura wynosi pomiędzy -3 a +3 wyświetla ją sygnałem migającym przez cały czas. Minus za cyfrowy obrotomierz - równie dobrze mogłoby go nie być. MINUS ZA POZYCJĘ KIEROWCY - mam 182cm wzrostu i stosunkowo długie nogi. Lubię mieć nogi w miarę wyprostowane, a kierownicę nisko, blisko siebie - nie mogę zająć takiej pozycji. Niestety siedzi się jak w autobusie lub ciężarówce, tzn kolana mocno zgięte, łydki pionowo. Wyższe osoby koniecznie muszą przymierzyć się przed zakupem. Bezużyteczna funkcja zapamiętywania prędkości tempomatu i ogranicznika prędkości zajmuje aż 3 przyciski na kole kierownicy. Zbyt duża liczba zbyt małych przycisków na konsoli środkowej. Wyglądają bardzo ładnie, lecz są bardzo niepraktyczne w trakcie jazdy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie samochód szybko się nagrzewa, a w lecie szybko schładza. Plus za wydajność! Niestety automatycznie ustawienie ma bardzo irytującą tendencję do gotowania stóp w zimę. Minus za automatycznie sterowanie nawiewów.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo duży bagażnik. Bardzo dużo miejsca dla pasażerów. Niestety to wszystko wygospodarowano kosztem miejsca dla kierowcy. Wymuszona niewygodna pozycja. Zbyt mała możliwość regulacji kolumny kierownicy w zakresie \"bliżej-dalej od fotela\", co wymusza bliskie siedzenie, co powoduje nieprzyjemny kąt ugięcia kolan. Domyślam się, że dla osób niższych może to nawet być wygodne. Przy moim średnim powiedziałbym wzroście (182cm) odczuwam dyskomfort przy dłuższej jeździe miejskiej.
3,0
Wyciszenie
W miarę dobre wyciszenia od wiatru, dobre wyciszenie od opon, słabe wyciszenie silnika - spód maski w ogóle nie jest obity materiałem dźwiękochłonnym (posiadam fabrycznie nowy samochód - żeby nie było wątpliwości)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie zużycie paliwa w trasie: mniej niż 6.0l Średnie zużycie paliwa na autostradzie: więcej niż 7,0l Średnie zużycie paliwa podczas wakacyjnej podróży latem: 6,5l Średnie zużycie paliwa podczas zimowego wyjazdu na narty z boxem dachowym i prędkościa max 120: 7,2l Ogólnie silnik oceniam jako bardzo ekonomiczny. To co powoduje dużą zwyżkę spalania wraz ze wzrostem prędkości to zbyt \"krótka\" skrzynia biegów. Zdecydowanie brakuje 6. biegu
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Już po 5tys. km pojawiły się irytujące stuki, które zniknęły samoczynnie. Czasem radio bez powodu stwierdza usterkę CD (które działa)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważniejszych usterek (46tys. km od nowości). Przez pierwsze 20tys. km ciągle ubywało płynu chłodniczego - od tej pory dolewka nie była potrzebna.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16v VTi 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen C4 II Hatchback 5d 1.6 16v VTi 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
48,00 zł
7,7
l/100km
9,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen C4 II Hatchback 5d