Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C4 II Hatchback 5d

STANLEY Brzeszcze, 12 lat temu
Silnik 1.6 16v VTi 120KM 88kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 12 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Citroen C4 II Hatchback 5d 1.6 16v VTi 120KM 88kW 2010-2015 - Oceń swoje auto
4,92
20% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
5,0
Całokształt
Polecam ten samochód wszystkim ceniącym sobie komfort i jakość wykonania.Citroen wspiął się o jedną półkę wyżej w porównaniu do poprzednika i chwała za postęp w konstrukcji zawieszenia.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pracuje cicho z lekkim pomrukiem przy przyspieszaniu,elastyczność wystarczająca do normalnej jazdy,nie jest to żaden sportowiec chociaż temperamentu mu nie brakuje.Wybrałem benzynę bo robię więcej kilometrów po mieście i na krótszych trasach więc diesel z filtrem cząstek stałych to zły wybór w moim przypadku.Ja oceniam ten silnik jako dobrze dobraną i optymalną jednostkę napędową,która powstała we współpracy z BMW.Ważne że w silniku zastosowano łańcuch a nie pasek rozrządu.
5,0
Skrzynia biegów
Przełożenia skrzyni są dobrze dobrane i wchodzą płynnie w porównaniu do Xsary którą jeszcze posiadam to kosmiczny przełom.Precyzja przełączania na wysokim poziomie.Na autostradzie brakuje 6 biegu,ale ja tam jeżdżę raz lub dwa w roku to specjalnie nie przeszkadza.
5,0
Układ jezdny
No i teraz to co cechuje najlepiej ten samochód,to jego fantastyczne zawieszenie. Nierówności są wybierane gładko i bez jakichkolwiek słyszalnych i odczuwalnych wstrząsów.Jest nastawione na komfort podróżowania ale bez pływania,bujania na drodze i tak powinno być w komfortowych samochodach.Układ kierowniczy działa z dobrą precyzją i odpowiednią siłą wspomagania dobraną do prędkości samochodu.Ja to nazywam aksamitnym wspomaganiem
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność na boki jak na kompakt bardzo dobra,duże boczne składane i sterowane elektrycznie lusterka spełniają swoją funkcję na piątkę.Plus za elektrochromatyczne lusterko wsteczne które nie oślepia wieczorem.Widoczność do tyłu dobra pod warunkiem niższego wzrostu pasażerów na tyle,ale to norma na kompakty.
5,0
Ergonomia
Ergonomia bez zarzutu,wszystko na swoim miejscu i wykonane ze szlachetnych materiałów i doskonale spasowanych.Kokpit i całe wnętrze wygląda jakby było z samochodu o klasę wyżej.Nic nie zgżypi i nie trzeszczy.Przyciski służące do załączania odpowiednich funkcji na kokpicie są odpowiedniej wielkości nie trzeba celować palcem żeby trafić.Zestaw zegarów świetny i czytelny,duży plus za podpowiadacz zmieniania biegów przy ekonomicznej jeździe.Jeszcze jedna uwaga dla zainteresowanych wymianą żarówek w przednich reflektorach,jest bardzo dobrze nie trzeba jechać do serwisu żeby wymienić żarówkę,dostęp jest dobry a to ważna żecz.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Automatyczna klima działa świetnie na dwie strefy nawiewu.Latem jak i zimą spisuje się doskonale.Pochwała za 3 stopniową regulację wydajności klimatyzacji i nawiew szybkiego odszraniania szyby przedniej.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jestem wzrostu 176cm i jak dla mnie miejsca z przodu jak i z tyłu jest dużo do komfortowego podróżowania.Fotele z przodu dobrze wyprofilowane z regulacją lędźwiową.Twardość foteli odpowiednia nie męczy miękkością podczas podróżowania.Kolejny plus za sygnalizator nie zapiętych pasów.Bagażnik jak na tę klasę pojemy ok 400l.
5,0
Wyciszenie
Samochód dobrze wyciszony,ale w górnym zakresie obrotów silnika słychać charakterystyczny pomruk.Wiadomo że nie jest to samochód klasy premium,ale jest bardzo dobrze.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Co do spalania to: Poruszam się w większości po mieście i zbytnio nie szaleję,nawet bardziej testuję gadżety samochodu jak ogranicznik prędkości i średnie zużycie na dystansie 9000 km wynosi 7,1l/100km tak pokazuje 1 komputer bo są dwa.Na autostradzie zdążyłem przetestować wskazania komputera pokładowego i muszę powiedzieć że jest dokładny.Tankowałem do pełna do drugiego wybicia 4x i ilość zatankowanego paliwa dzieliłem przez przejechane kilometry na trasie wg wskazań licznika.Różnica między wskazaniem komputera a wyliczeniem wynosiła 0,03l/100km więc dokładność wskazań komputera jest wiarygodna.Najmniejsze średnie zużycie na odcinku 50km z prędkością do 90km/h wyniosło 5,5 l/100km,a średnie zyżycie na trasie 700km z prędkościami do 140km/h 6,8l/100km,oczywiście przy jeździe bez sportowych aspiracji,z płynnym nie narwanym wyprzedzaniem.Wg mnie spalanie stoi na dobrym poziomie i jestem z tego zadowolony.
5,0
Stosunek jakość/cena
Mało kto oferuje tak dobrze wyposażony samochód za takie pieniądze oczywiście to nie jest taniocha,cena adekwatna do wysokiej jakości, konkurencja jest droższa o wiele z takim samym wyposażeniem,więc wybór należy do was.Ja ze swojej strony polecam ten model na 100%!!!!!!!!!!.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód jak do tej pory bez awaryjny zero problemów,po pierwszym przeglądzie.Myślę że będzie tak przez wiele lat,widać wyraźny postęp Citroena w kierunku jakości,chyba że zepsuje wszystko jakość polskich dróg!!!!!!!!!!!.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16v VTi 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Citroen C4 II

Liczba wpisów: 7

Citroen C4 II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Citroen C4 II Hatchback 5d