Układ elektryczny
: cewki zapłonowe i czujnik temperatury
5,0
Całokształt
Citroen C4 II-giej generacji jest doskonałym samochodem dla kogoś kto ceni komfort podróżowania i pragnie czerpać przyjemność z jazdy. Doskonałe zawieszenie, znakomite wyciszenie, dobre osiągi i ekonomika, a ponadto piękne wnętrze samochodu jak i jego wygląd zewnętrzny potwierdzają, że najnowsza C4 jest doskonałym wyborem.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pracuje równo i cicho, do 80-siątki praktycznie bezgłośny, na niższy obrotach wyraźniej niż pracę silnika słychać szum klimatyzacji. Miło \"mruczy\" przy przyspieszaniu na podobieństwo wozów usportowionych. Elastyczność satysfakcjonująca, bez problemów da się bezpiecznie wyprzedzać na piątym biegu, jak dla mnie lepszych osiągów nie trzeba.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów działa bez problemów, choć ze dwa razy zdarzyło mi się, że bieg wsteczny mi nie wskoczył, ale to może wina mojego pośpiechu. Sprzęgło wysoko łapie, ale jak już przywykłem to nie stanowi to dla mnie wady.
5,0
Układ jezdny
Doskonałe zawieszenie, komfortowe, niesamowita przyjemność z jazdy. Jak pierwszy raz wsiadłem do tego auta i się nim przejechałem, od razu wiedziałem, że nie chce żadnego innego samochodu.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność z przodu doskonała, świetny przegląd pola, że tak powiem. Natomiast z tyłu... no cóż... nieco gorzej, więc ogromnie się cieszę, że mam czujniki parkowania.
5,0
Ergonomia
Genialna deska rozdzielcza, przywodzi na myśl czystą elegancję i francuski szyk. A w dodatku wszystko idealnie dopracowane zarówno pod kątem dobrej jakości materiałów, jak i rozmieszczenia przycisków; człowiek od razu orientuje się gdzie jest to czego szuka, intuicyjnie ma wszystko pod ręką i nie ma żadnego chaosu jak w niektórych autach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja sprawdza się świetnie. Chłodzi wnętrze w mgnieniu oka, ogrzewa trochę wolniej, ale to wiadome.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mnóstwo przestrzeni dla kierowcy i pasażera. Naprawdę można komfortowo podróżować, bez wyczekiwania kolejnych postojów. Na tylnej kanapie jeszcze nie jechałem, ale nikt do tej pory nie narzekał, więc też chyba jest wszystko w jak najlepszym porządku.
5,0
Wyciszenie
Na niższych obrotach w środku panuje błoga cisza, szum klimatyzacji jest głośniejszy. Znakomicie wyciszone wnętrze. Powyżej 110 robi się nieco głośniej ale wciąż można bezproblemowo rozmawiać i słuchać dość cicho radia.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na benzyniaka 1.6 jestem zadowolony z wyników jego spalania. Średnio 6,8 litra to świetny wynik, a w dalszych trasach przy ekonomicznej jeżdzie jeszcze da się trochę zejść. W mieście spalanie niechybnie skoczy ponad 7 do 8 litrów, zależy od ciężkości stopy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za takie auto, z takim wyposażeniem, które daje tyle satysfakcji z jazdy, naprawdę cena nie jest za wysoka. Mój model to wersja seduction, która myślę jest idealna jeśli chodzi o cenę i to jakie wyposażenie oferuje w zamian.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeśli chodzi o drobiazgi wszystko sprawuje się jak ta lala.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
No i tutaj mamy klops. Pewnie jestem jedynym właścicielem nowego citroena c4, który go już naprawiał. No ale padły mi cewki zapłonowe i jakiś tam czujnik temperatury. Ale złe są dobrego początki, więc liczę na dalszą bezawaryjną jazdę.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 16v VTi 120KM 88kW
[l/100km]