Ocena kierowcy - Citroen C4 II Hatchback 5d Facelifting
Krzysztof,
6 lat temu
Silnik 1.2 PureTech 130KM 96kW
Rok produkcji 2016
Przebieg:
70 tys. km
Okres użytkowania:
2 lata
2,50
39% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy
: bardo dobrze hamuje przy niewielkim nacisku na pedał
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: opisałem powyżej.
2,0
Całokształt
W lutym skończyła się gwarancja. W kwietniu padła sprężarka klimatyzacji, naprawa 3000zł. Dwa dni temu stracił moc, awaria silnika. Okazało się, że w tych modelach pasek rozrządu zatopiony jest w oleju. Pasek ma starczyć na 120 tyś km, natomiast u mnie przy 70 tyś zaczął się kruszyć, a guma z niego pływająca w komorze silnika zatyka filtry co może doprowadzić do braku smarowania. Problem ogólnie znany w serwisie więc mój przypadek nie jest pierwszy. Serwis w tym przypadku wymienia pasek, olej i czyści z gumy wszystko w środku. Dwa razy padła mi świeca z powodu gromadzącego się nagaru. W takim przypadku trzeba wezwać lawetę, bo auto ledwo co jedzie. Po wyczyszczeniu kanałów dolotowych w serwisie (specjalna procedura citroena) problem zniknął na prawie rok.
Wrażenia
1,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
3,0
Układ jezdny
4,0
Karoseria
200 mikronów lakieru
Komfort
4,0
Widoczność
3,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Za mną usiądzie tylko dziecko, a mam 180cm.
3,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Po gwarancji strach się bać.
1,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Luzujące się ograniczniki drzwi co powoduje stukanie przy otwieraniu. Błędy czujników cofania w zimie.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
wymiana sprężarki klimatyzacji przy 60tyś (3000zł). Rozpuszczający się pasek rozrządu. Padające świece w związku z gromadzeniem się nagaru. Polecam wozić świece ze sobą, bo inaczej jak jedna padnie to tylko laweta.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 PureTech 130KM 96kW
[l/100km]