Ocena kierowcy - Citroen C4 II Hatchback 5d Facelifting
Piotr,
7 lat temu
Silnik 1.2 PureTech 130KM 96kW
Rok produkcji 2016
Przebieg:
4 tys. km
Okres użytkowania:
1 rok
4,38
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
: Bardzo wygodne auto na długie trasy (500km+), dobra widoczność, dobra wentylacja, wysoki poziom wyposażenia w cenie w porównaniu do konkurencji.
4,0
Całokształt
Przestronny i praktyczny samochód klasy kompakt. W cenie nieco ponad 55tys. za które można go zakupić w wyprzedaży rocznika, według mnie nie ma konkurencji.
Wrażenia
4,0
Silnik
Trzycylindrowiec dobrze przyśpiesza i spokojnie trzyma prędkość na autostradzie w granicach 130kmh. Spala wtedy ok 6.5l100km. Elastyczność na niskich obrotach w mieście mogłaby być lepsza ale to już kwestia turbodziury i małej pojemności, ogólnie jednak da się z tym żyć. Dźwięk silnika uważam za plus, brzmi całkiem rasowo mimo że to R3.
5,0
Skrzynia biegów
6 biegowa, bardzo precyzyjna.
3,0
Układ jezdny
Chyba największa wada tego samochodu. C4 mimo 130KM i fajnej skrzyni biegów dostał w tym wydaniu bardzo miękkie nastawy zawieszenia. Samochód fajnie przyśpiesza ale z tym zawieszeniem nie da się wykorzystać w pełni jego trakcji i cieszyć szybką jazdą, auto raczej dla spokojnych kierowców. Na Warszawskich dziurach i progach spisuje się całkiem nieźle.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu bardzo dobrze, do tyłu jest nieco gorzej (mała szyba z tyłu). Pomagają czujniki parkowania. Subiektywnie mogę ocenić że widoczność jako całość jest lepsza niż w poprzednim C4 (_BL 2005).
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Kierownica mogła by być nieco mniejsza, ale to już detal.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie działa bardzo szybko, odparowywanie szyb i lusterek również.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo wygodnie (super wyprofilowane fotele). Z tyłu mogłoby być więcej miejsca na nogi ale w końcu to tylko kompakt.
4,0
Wyciszenie
Bardzo dobre wyciszenie silnika. Trzy cylindrowa jednostka wydaje tylko przyjemny pomruk podczas przyśpieszania bez zbędnego hałasu. Głównym źródłem dźwięku w kabinie są opony ale hałas nie męczy nadmiernie przy długiej jeździe.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spodziewałem się że 1.2 turbo spali nieco mniej paliwa w mieście. Przy dynamicznej jeździe potrafi spalić nawet 8-9l w mieście.
Przy spokojniej jeździe w mieście można zejść do 7l na trasie nawet 5.5 nie przekraczając 100km/h.
5,0
Stosunek jakość/cena
W relacji cena jakość (zakup w z wyprzedaży rocznika), jestem bardzo zadowolony.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
na razie brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
na razie brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.2 PureTech 130KM 96kW
[l/100km]