Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C4 II Hatchback 5d Facelifting

Mariusz, 9 lat temu
Silnik 1.2 PureTech 130KM 96kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 2 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Citroen C4 II Hatchback 5d Facelifting 1.2 PureTech 130KM 96kW 2015-2017 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : całość - wygląd, wyposażenie, komfort, jakość wykonania - w środku czuję się jakby to było auto z jeszcze wyższej półki... ta pojemność jedynie mogłaby być trochę większa
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : wydaje mi się że lakier niezbyt odporny na delikatne nawet zarysowania
4,0
Całokształt
Przez pomyłkę podobny opis jest w C4 hb... Zastanawiałem się nad wieloma autami, brałem głównie kombi pod uwagę ze względu na pojemność bagażnika. Na Cytryny jakoś nie patrzyłem, nie podobały mi się...Dopiero C5 powoli zmieniała to podejście, a gdy zobaczyłem C4 hb po fl - spodobało mi się od razu, szczególnie przednie lampy, przód taki masywny a zarazem coś ma w sobie z elegancji... mieliśmy wybrać wersje feel edition, która nie była tak źle wyposażona ale w końcu doszliśmy do wniosku że skoro mamy kupić nowe auto więc lepiej dopłacić co nie co i wybraliśmy wersje Shine - widać od razu między tymi wersjami róźnice w wykonaniu, w materiale, innym wykończeniu i ogólnie wyglądzie... Jak na razie nie żałujemy wyboru, zobaczymy z czasem jak ta jednostka się sprawdzi. I jak niektórzy na forum się wypowiadali - nie chciałem mieć oklepanego auta... za 70tyś zł jest on dobrze wyposażony (wiem że ceny nowych aut nie są tyle warte ale szukałem jakiś czas używanego 3-4latka tak do 50tyś zł i zawsze coś nie pasowało) - nie ma tylko nawigacji, niby dobry bajer ale bez tego też da się jeździć :) i tak ma trochę bajerów bez których da się żyć ale jak się zasmakuje to się je wykorzystuje. Dałem oceną za całość jak i za wszystko - DOBRĄ, bo wątpię by były jakieś auta doskonałe, zawsze można się do czegoś przyczepić ale nikomu się nie dogodzi :) Co do spalania też nie powiem dokładnie o średnich, maksymalnych bo nie patrzę na to, tylko według wskazań komputera. Wracając do bagażnika szukałem w miarę pojemnego nawet w HB ze względu na potomka w rodzinie który się pojawił. Wersję z kołem zapasowym mają pojemność 380l a z zestawem naprawczym chyba 408l jak dobrze pamiętam. Mam tę 1 wersję i... stelaż od wózka plus gondola mieszczą się bez problemu, można wrzucić jeszcze może 3-4 torby z zakupami i dopiero wtedy nic nie upchamy.
Wrażenia
4,0
Silnik
nie jest źle.. pojemność to pojemność szału nie ma przy ruszaniu na światłach jak czasami chce się sprawdzić jak idzie.. ale gdy już jedziemy w trasie, jestem mile zaskoczony dynamiką... tak powyżej 2tyś obrotów daje się odczuć kopa.. do codziennej jazdy głównie w mieście nie narzekam, w trasie też nie jest źle... jak napisałem pojemność mogłaby być chociaż te 1.4 to już na pewno inne odczucie... Co do spalania - patrze głównie na komputer i chyba nie jest źle... na początku przeliczyłem to co wlałem to może jakieś 0.2 wyszło więcej... czyli po przejechaniu 2200km pokazuje mi 7.3l na 100km - głównie miasto w jakiś 90% na chwilę obecną... na trasie Włocławek - Gdańsk - Włocławek czyli jakieś 470km wskazywało na 6.4l prędkość 120-130km/h na A1 - 6 bieg i dalej czuć można było przyśpieszenie, ile wyciągnie nie sprawdzałem jeszcze. Pewnie większości to mało ale dla mnie jest to wystarczające by się przemieszczać z pkt A i B.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bez problemu. Są krótkie, ale to niestety auto z turbiną więc długo nie ciągnie na poszczególnych jak się przyśpiesza w odpowiednim tempie.
4,0
Układ jezdny
Większe dziury da się wyczuć ale to normalne a tak podczas codziennej jazdy auto jedzie bez kołysania, trzyma się drogi
Komfort
4,0
Widoczność
Przednia szyba - bardzo dobra widoczność, duża; jedynie tylna troszkę mniejsza a co za tym idzie niezbyt widoczne - trzeba sobie radzić lusterkami bocznymi też są w miarę duże - chociaż nie umiem się jeszcze do nich przystosować; słupki ograniczają widoczność, nie są małe - niezależnie który;
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przy moim wzrośnie 182cm, nie narzekam z przodu za kierownicą, mam wygodną pozycję - fotel regulowany w każdej pozycji.. pasażer z przodu podobnie jak ja nie narzeka... z tyłu nie można się wiele spodziewać po tej klasie auta, ale nie ma powodu do ciasnoty, dwie osoby dorosłe plus nosidełko bez problemu sobie podróżują... zawsze sprawdzam tylną przestrzeń według swoich priorytetów, nie lubię mięć ciasnoty.. i siadając za sobą jeszcze z tyłu na nogi ciutkę luzu mam :)
4,0
Wyciszenie
można swobodnie rozmawiać ale gdy się przekroczy pewny poziom obrotów to w każdym aucie będzie gorzej ze swobodna rozmową
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na razie tylko wlewam paliwo i jeżdżę, poczekamy na pierwszy przegląd... Zobaczymy też jak silnik daje radę i co to za jednostka dokładnie - czy wato było kupować.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jak wspomniałem wyżej, żadne auto nie jest wart tyle ile producenci sobie życzą... ale jesteśmy zadowoleni z naszego wyboru, podejrzewam że nawet następne auto mogłoby być od Citroena, a na początku bałem się aut francuskich bo niezbyt przychylne opinie miały ale teraz moje zdanie się zmieniło jak na razie
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 PureTech 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Citroen C4 II

Liczba wpisów: 7

Citroen C4 II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Citroen C4 II Hatchback 5d Facelifting