Szukaj

Ocena kierowcy - Citroen C4 I Hatchback

Michal, 2 lata temu
Silnik 2.0 HDi 138KM 101kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 242 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Citroen C4 I Hatchback 2.0 HDi 138KM 101kW 2004-2008 - Oceń swoje auto
3,86
6% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Dużo mocy, piękny dźwięk jego pracy przy wysokich prędkościach
Inne : Małe zgrabne, spełniało swoją rolę gdy byłem studentem w rozjazdach między pracą, uczelnią, domem
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Skrzynia szarpiąca, bez nadziei na naprawę a co najwyżej wymianę.
Układ elektryczny : Sypał się na każdym kroku, a to ABS, a to regulacja świateł, a to Tempomat... Ale zawsze sam się naprawiał
Zawieszenie : Sztywne na autostradę, ale poza tym twarde i sztywne. Kompletnie nie podobne do Francuzów. W dodatku kosztowne w utrzymaniu
4,0
Całokształt
Miło wspominam to auto, ale tylko gdy jeździłem w długie trasy i nic się nie psuło. Poza tym paliło, jeździło i tylko o paliwo się domagało. W miejskiej jeździe automatem spalanie 10l/100km
Wrażenia
5,0
Silnik
2 litry idealne do tej wagi auta. Na trasie bez względu czy jechalem 120kmh czy 180kmh to wciąż czułem, że samochód się nie męczy, spala mało paliwa i jest w nim bardzo cicho. I nic oprócz FAP nie działo się z silnikiem przez 5lat. Tylko pamiętać o oleju, filtrach i turbinie w silniku
2,0
Skrzynia biegów
Kto to wymyślił? Miałem automat klasyczny hydrauliczny (NIE te kosmiczne manetki za kierownicą) pierwsze 2lata spokój mimo stosowania się do zaleceń i wymianie oleju. Potem zaczęła szarpać, potem był spokój, po tym gorzej i nikt nie umiał pomóc, ani podjąć się naprawy. Cieszę się, że już nie mam przyjemności słuchać tej skrzyni
5,0
Układ jezdny
Bardzo perfekcyjny. Czuc auto zawsze w zakrętach. Niestety na polskich drogach dość sztywne i głośne
4,0
Karoseria
Miękki plastik, trochę blachy. 14letnie auto pokazywało na drzwiach i progach korozję. Lakier dobrze konserwowany zawsze prezentował się świetnie- egzemplarz nie malowany
Komfort
5,0
Widoczność
Tu pochwała bo wszystko dobrze widać, lusterka pokazują ile trzeba, a czujki pomagają w precyzyjnym parkowaniu.
5,0
Ergonomia
Fotele z przodu całkiem wygodne, z tyłu miejsca tyle co w tanich liniach lotniczych. Podłokietnik za krótki, przyciski na kierownicy dobrze poukładane. Tylna szyba trochę mała, ale w końcu tu hatchback
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje w zimie, chłodzi latem. Nic więcej nie trzeba. Problem z chłodnica. Ciągle się załączał wentylator i pracował na wysokich obrotach mimo dobrej temperatury silnika lub nawet niedogrzania 2/6 poziom Wymiana termostatu,czujnika temperatury i przewodów nie pomogły.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca miał wygodnie. Ale pasażerowie z tyłu juz nie bardzo. Do samotnej jazdy lub we dwójkę plus bagaże - w zupełności wystarczający
5,0
Wyciszenie
Za to wspominam miło to auto gdy bez względu czy jechałem 90kmh czy 180kmh to w środku było cicho i tylko silnik delikatnie mruczał. Dołki na drogach słyszalne i tylko to przeszkadzało na codzień
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Co się nie zepsuło to w trudno dostępnym miejscu. Części jak na lekarstwo, w dodatku bardzo drogie i kłopotliwe wymiany - czyli droższe części robocizny. Skarbonka bez dna mimo że nie żałowałem kasy na jakość to zawieszenie się sypało, hamulce korodowaly, elektryka głupiała
4,0
Stosunek jakość/cena
Nie żałuję że kupiłem to auto. Cieszyłem się jeszcze bardziej gdy sprzedałem. Do nauki, do codziennych dojazdów a nawet w trasy jest w porządku. Ale nigdy więcej francuza
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Co chwile elektryka głupiała, zwłaszcza po deszczu albo na mrozie. Każda naprawa tylko z komputerem i cholernie drogimi częściami. Każda pierdoła kosztuje krocie i mało kto zna się na tych autach
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pomijając zamarznienie filtra paliwa i pęknięcie sprężyny amortyzatora to auto nigdy się nie zatrzymało. Pokazywało błędy podczas jazdy ale zawsze dojechało tam gdzie trzeba

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 138KM 101kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Citroen C4 I Hatchback 2.0 HDi 138KM 101kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
6,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Citroen C4 I Hatchback