To był pierwszy Francuz w domu jaki kupiłem. Wbrew stereotypom. Auto które okazało się skarbonką bez dna. Nie było miesiąca, w którym coś nie padło koszty napraw wysokie. Przyciąga oko fajnym wyglądem, kusi wyposażeniem i ceną, ale jak ktoś kiedyś pięknie powiedział "niska cena nie bierze się znikąd"
Wrażenia
4,0
Silnik
Tu największy plus w tej ocenie. Silnik mocny, zrywny i bardzo ekonomiczny. Momentu i mocy pod dostatkiem.
C4 z tym silnikiem to mała rakieta oczywiście jak jeździ, a nie stoi na warsztacie.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą miękko i bez problemu.
3,0
Układ jezdny
17 cali robi swoje, auto słabo tłumi nierówności, na naszych polskich drogach zawieszenie szybko się zużywa ciągle coś puka i stuka, skrzeczące tuleje i inne gumy.
Po wymianie amortyzatorów i tulei nic się nie poprawiło na nierównościach wali jak u kowala.
Komfort
4,0
Widoczność
Duże okna i dodatkowe okienka w szybach naprawdę pomagają, czujniki parkowania z graficznym obrazem przeszkody super sprawa. Tu nie ma się czego czepiać.
3,0
Ergonomia
Jednym się podoba innym nie, na pewno trzeba się przyzwyczaić do kierownicy i sterowania nią. Mnogość guzików robi swoje potrzeba czasu, żeby się zaznajomić. Schowki są tylko nie wiem do czego bo nic się tam nie mieści. Plus za chłodzony schowek pasażera. Telefonu nie ma gdzie odłożyć, chyba że w boczki drzwi.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Długo się nagrzewa, ale to diesel więc to nie wada po prostu ten typ tak ma.
Klima dość słaba w deszczowy dzień szyby przednie ogarnia tył już słabo, bo zaparowany.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca z przodu nie brakuje, z tyłu brak przestrzeni nad głową dla wyższych osób
3,0
Wyciszenie
Silnik po rozgrzaniu milknie i słychać tylko warkot przyśpieszania, ale przy większych prędkościach szum wbija się do kabiny, cienkie blachy i wygłuszenie auta.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Patrząc na same koszty paliwa to niewiele, ale serwis ogólnie to porażka w aucie za 12 tysięcy wsadziłem 5 w pół roku. Troszkę przesada.
3,0
Stosunek jakość/cena
Gdyby się nie psuł to rewelka bo za ułamek ceny mamy naprawdę świetnie wyposażone auto, może nie bez wad, ale takie które ma wszystkie nowoczesne bajery co nowe auta, a kosztuje naprawdę małe pieniądze.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
ogólnie co chwile coś, albo elektronika, albo mechanika.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ksenony- żarniki, poziomowanie, skręcanie wszystko padło
Klima- chłodnica, 2x uciekł czynnik wymiana na nowy
DPF
EGR
Utrata mocy
Zawieszenie-amortyzatory, wszystkie elementy metalowo gumowe
Regeneracja turbiny
Dwumas
Czujniki temperatury
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 138KM 101kW
[l/100km]