Inne
: DESIGN. najładnieszy w swojej klasie, mocny oszczędny silnik, brak usterkowości
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: tylne zawieszenie
5,0
Całokształt
Jestem bardzo zadowolonym użytkownikiem C4. W samochodzie urzekł mnie ponad czasowy design, kokpit jak w statku kosmicznym, duży kolorowy ekran z nawigacją i komputerem pokładowym. Najpiękniejsza w samochodzie jest kierownica, aluminiowe wstawki ładnie zdobią jej boki. Bardzo użyteczna funkcja to wbudowany telefon. Dla wszystkich którzy zastanawiają się nad zakupem tego samochodu, mogę śmiało polecić (zwłaszcza z silnikiem 2.0 HDI i wyposażeniem exclusive). Gdybym miał wymienić na inny samochód, były by to: najnowszy C5, passat CC, opel Insignia. Choć prędko to się nie stanie gdyż zamierzam jeszcze długo cieszyć się moją C4 :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 2.0 HDI 136 koni, montowany również w Volvo i Fordzie. bardzo cichy, nie ma różnicy między benzyną :) ciągnie bardzo przyjemnie już od 1,5 tys. obrotów, bardzo elastyczny na 4 biegu od 50 do 140 km/h. Wyprzedzanie to sama przyjemność, w trasę idealny. do setki rozpędza się poniżej 10 sekund, bez problemów można rozbujać C4 do 200km/h. Cytryna radzi sobie spokojnie z kompletem pasażerów. Udana jednostka!
5,0
Skrzynia biegów
6 biegowa skrzynia biegów, przełożenia wchodzą lekko i przyjemnie. 6 bieg na autostradę powyżej 120km/h - fajna sprawa. Ogólnie bez zastrzeżeń.
4,0
Układ jezdny
Tutaj jest raczej bez rewelacji, zawieszenie dość sztywne (zwłaszcza na 17 calowych niskoprofilowych oponach).Tylne zawieszenie stuka przy najeździe na studzienkę - podobno wystarczy wymienić tuleje. To jest przypadłość C4. Ale jak droga jest w miare równa to jest bardzo dobrze. Samochód jedzie jak po szynach, świetnie trzyma się na zakrętach nawet przy dużych prędkościach. Na pochwalę zasługują wspomagacze ESP ESR.
Komfort
5,0
Widoczność
pozycja kierowcy pozwala dobrze obserwować to co się dzieje dookoła pojazdu. W wersji exclisive zamontowane są czujniki parkowania (przydają się często) gdyż widoczność do tyłu jest ograniczona przez małą szybę. Reflekotry bi-ksenonowe świetnie doświetlają na zakrętach (bardzo udane rozwiązanie)
5,0
Ergonomia
wszystko jest w zasięgu ręki. około 21 przycisków jest na samej kierownicy. Trzeba się do nich przyzwyczaić i obsługa nie sprawia problemów. Bardzo dużo przydatnych funkcji (telefon, tempomat, sterowanie głosem)- duuużo ciekawych i przydatnych rozwiań. Na całe szczęście nic się nie psuje :D
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik szybko się nagrzewa, wiec zimą po 5 min w samochodzie robi się przyjemnie ciepło. Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa spełnia swoje zadanie latem, a jak jest wilgotno szybko osusza wnętrze samochodu. Przy włączone klimie C4 spala 0.3-0.5l wiecej ropy. Uważam to za bardzo dobry wynik :)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo dobrze, siedzenia są miękkie i komfortowe. Z tylu już nie jest tak różowo co prawda na nogi jest wystarczająco dużo miejsca, jednak komfortowo będą podróżować dwie osoby. Ponadto tylna kanapa jest dość twarda
5,0
Wyciszenie
Wysieczenie to mocna strona citroena C4, jeżdziłem już kilkoma samochodami w tym z silnikiem diesla i C4 jest najlepiej wyciszony. do 140km/h jest bardzo dobrze. Jedynie na nierównościach może przeszkadzać tylne zawieszenie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na tej klasy samochód myśle ze jest nieźle. Minimalne spalanie w trasie to 5,2L. Po mieście 6.0-7.5l. Średnie spalanie po 13 tys km to 5.9l :) Śmiało mogę stwierdzić, że jest to oszczędne auto.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód ma obecnie 55 tys km, przejechałem nim 13tys.km. po polskich drogach. Ogólnie nic się nie dzieje :) Czasami(2 razy) zapaliła się kontrolka od tempomatu, ale następnego dnia wszystko gra. Ostatnio została wymieniona uszczelka zbiornika paliwa. Hit Car na Górczewskiej uporał się z tym fachowo (90zł). Poza tym bez zastrzeżeń
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic się nie działo, aż miło :D Udany egzemplarz.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi 138KM 101kW
[l/100km]