Samochód ma najładniejszą linię z nowych samochodów na rynku. Linia, sportowy charakter nadają mu bardzo fajny wygląd. Do tego wielkie koła montowane orginalnie (16 cali 205/65). W środku no to jak w kosmosie, nic nie jest takie jak dotychczas w samochodach. Licznik po środku dodatkowo bez wskazówek, wszędzie wyświetlacze, ale należy podkreślić samochód podaje informacje bardzo czytelnie i łatwo zaakceptopwc taki sposób ich odczytywania. Dobrze że obrotomierz mimo, że elektroniczny to wylądował przy kierownicy. Brakuje mi trochę wykończenia przy kierownicy, ale cóz teraz licznik po środku - taka moda. Wnetrze auta przestronne, ale na wakacje to sie raczej nie nadaje - mały bagażnik. Wygląd swoje robi -daltego kupiłem i jestem bardzo zadowolony !!!!!!!!
Wrażenia
5,0
Silnik
dieselek pracuje bardzo ładnie i cicho, brakuje mu trochę mocy w górnej części obrotów ale może po dotarciu się rozkręci, a jak nie to nowy chip i będzie miał moc -> wzrost o jakies 30 %. Generalnie bardzo miły.
4,0
Skrzynia biegów
Samochód ma przejechane 1700 km, wiec moze nie dotarta się, ale chodzi trochę topornie trzeba użyć siły, mam nadzieje że się wyrobi.
3,0
Układ jezdny
Samochód trzyma się drogi bardzo dobrze, żadnych przechyłów bocznych, ale twardo. Połączenie sztywnego zawieszenia i twardych siedzeń jest trochę bolesne dla pupy na polskich drogach. Dodatkowo muszę przyznać, że w moim samochodzie odgłosy jakie daje zawieszenie przednie na dołach przypomina raczej mocno zniszczonego Fiata, a nie nowy samochód
Komfort
3,0
Widoczność
Ocena przeciętna bo słupek środkowy skutecznie zasłania drogę z boku więc pozostaje gimnastyka i wychylanie się z za kierownicy lub wyjazd na zasadzie chybił trafił, gożej jak się nie uda. Trzeba uważać. Widocznośc z tyłu ( ja mam wersję 5 dzwiową) dobra, ale czujniki cofania się przydadzą.
4,0
Ergonomia
Tu wszystko dobrze, gdyby nie fakt że pilot radia przy kierownicy w mojej wersji nie posiada przełącznika SOURCE, zmiana z radia na CD i trzeba szukać głównego radia, które jest już trochę schowane.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko ok, ale nawiew czyli wentylator działa głośno już na 2 biegu, a na 4 to już nie do wytrzymania. Przy zamkniętym obiegu szyby parują odrazu, pomocna staje się klimatyzacja
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca ma dośc dużo miejsca jak na kompakta, ale przy odsuniętym mocno fotelu z tyłu nikt już nie siądzie. Druga kwestia to wsiadanie, wysocy muszą uważać na głowę bo łatwo uderzyć nią w dach przy wsiadaniu, trzeba się schylyc wsiadając. Bagażnik nie jest napewno oszałamiający, ale odpowiada wielkości w tej klasie.
3,0
Wyciszenie
Tu bardzo dobrze nawet przy dieslu jest cichutko. Natomiast zawieszenie stuka, wali itd. W serwisie mówią że to normalne, ajk dla mnie to NIE!!!!!
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No jak to diesel 1.6 HDI taniej chyba się nie da
4,0
Stosunek jakość/cena
No cóż - tu troche gorzej. Samochód generalnie jest drogi. Co prawda w tym segmencie auta są drogie. Focuc, megan, civic - wszystkie z dobrym wyposażeniem powyżej 60 000 zł, to samo cytrynka. Jakość dobra, ale to nadal kompakt i jest to mały samochód, a drogi. Wystarczy dołożyć ok 10 000 zł i kupić wyższej klasy samochód choćby C5.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nowy więc jeszcze wszystko działa dalej się okarze.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Cóż, narazie coś stuka w zawieszeniu, co dalej zobaczymy.
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 HDi 92KM 68kW
[l/100km]